نوري از عشق بر چشمان دو كودك تابيد


گزارش درمان فاطمه و زینب

 

چشمانت را بگشا! بگذار آفتاب از دریچه نگاه تو بر این جهان بتابد... بگذار رنگ چشمانت بر بوم زندگانی جاری شود تا تصویری از یک زیبایی ناب را ترسیم کند... بگذار درخشش آن دو چشم، شعله‌ای باشد پر فروغ در شبهای تاریکمان... 
 
زینب، متولد بهمن ماه ۷۷ و اهل روستای حاج منعم شهرستان شوش‌تر از استان خوزستان است. او عضو یک خانواده ۶ نفری با بنیه مالی بسیار ضعیف است. پدر او کارگر پیمانکار و فاقد درآمد ثابت می‌باشد. 
 
زینب در اثر برخورد غیرعمد ناخن همکلاسی وی به چشمش، دچار پارگی قرنیه و به تبع آن، آب مروارید چشم چپ شد. این نوجوان ۱۴ ساله توسط بهزیستی شوش‌تر به بنیاد همدلان کودک معرفی گردید. با هماهنگی کمیته درمان همدلان کودک، ‌ زینب در دیماه امسال توسط دکتر محمودی در کلینیک نوین دیدگان جراحی شد. خوشبختانه نتیجه عمل رضایتبخش بود و وی شاد و پر امید، راهی روستای خود شد. 
 
از کل ۵. ۳ میلیون هزینه جراحی زینب،  ۵. ۲ میلیون دستمزد پزشک بوده که دکتر محمودی عزیز آن را دریافت ننمود. بدین ترتیب کل هزینه جراحی زینب معادل یک میلیون تومان برای خرید تجهیزات بوده که از صندوق همدلان کودک و از محل مشارکتهای مردمی پرداخت شد. 
 
دختر دیگر ما فاطمه، هشت ساله اهل روستای دهنو ارزومان از توابع ملایر است که به انحراف هر دو چشم مبتلا بوده است. پدر او کارگر ساختمانی و در حال حاضر بیکار است. این کودک در پاییز سال گذشته، توسط نماینده همدلان کودک در شهرستان ملایر شناسایی و به ما معرفی شد. سپس با هماهنگیهای صورت گرفته، در پاییز سال گذشته در بیمارستان فارابی تهران جراحی گردید. 
 
عمل جراحی پیشین برای حل مشکل وی کافی نبود. بنابراین مجددا امسال این کودک نازنین با هدایت کمیته درمان همدلان کودک برای معالجات تکمیلی به تهران آمد و با حمایت دوستان خوبمان در کلینیک نوین دیدگان برای وی وقت عمل تعیین شد. او پس از بستری شدن در بیمارستان فارابی، در ۱۹ آذر ماه امسال توسط دکتر عامری- یکی از متخصصان بنام چشم پزشکی ایران - تحت عمل جراحی قرار گرفت. دو روز بعد این کودک به سلامت ترخیص و به همراه والدین خود به روستایشان بازگشت. 
 
باتوجه به عدم دریافت حق الزحمه جراحی توسط دکتر عامری و همراهی مددکاری بیمارستان فارابی، هزینه عمل فاطمه تنها با یکصد هزار تومان انجام پذیرفت. 
 
از آقایان دکتر عامری و دکتر محمودی عزیز بی‌‌‌نهایت سپاسگزاریم که با دریافت ننمودن دستمزد، امکان جراحی چشمان این دو کودک را برای ما می‌سر نمودند. 
 
چشم و دلتان همواره روشن باد! 
 
کمیته درمان همدلان کودک