اكرم به فرداي روشن سلام مي كند


گزارش درمان اکرم

 

باورش سخت است... پدرش می‌گفت در این چند ساله برای رفع مشکل چشم اکرم، مکررا راهی تهران شده‌اند و تا به حال ۷۷ بار به بیمارستان فارابی مراجعه کرده‌اند! 
 
اکرم در سال ۱۳۷۶ به دنیا آمده و هم اکنون در کلاس اول دبیرستان درس می‌خواند. این خانواده دارای پنج فرزند هستند که اکرم سومین آنهاست. آنان ساکن روستای بلرتو ملایر هستند. این دختر نازنین دارای دو خواهر کوچک‌تر از خود و یک خواهر و برادر بزرگ‌تر است. 
 
اکرم به طور مادرزادی با مشکلی در چشم راستش به دنیا آمده است. او از سه ماهگی به بعد ۱۲ بار جراحی کرده و آخرین جراحی او شش سال پیش انجام گرفته است. به غیر از رنج این جراحیهایی متعدد، هزینه‌های آن، فشار مالی زیادی را بر این خانواده روستایی تحمیل نموده است. 
 
پدر اکرم کشاورز است و سه سال پیش در اثر سقوط از پله، دچار مشکلی در بازوی خود شده که نیاز به جراحی دارد، ‌اما بدلیل هزینه بالای عمل جراحی- که در آن زمان نزدیک به ۱۱ میلیون تومان برآورد می‌شد- از درمان منصرف گشته است. او شش ماه در سال کار دارد و شش ماه دیگر، از محل پس انداز محدود خود و به سختی امرار معاش می‌کند. 
 
این نوجوان از طریق یکی از مسئولان دبیرستان خود، به رابط ما در شهر ملایر معرفی و تحت پوشش درمانی بنیاد همدلان کودک قرار گرفت. با هماهنگی کمیته درمان همدلان، اکرم با خانواده عازم تهران شد و پس از انجام معاینات اولیه و خرید تجهیزات، وی در روز ۱۹ بهمن ماه امسال در بیمارستان فارابی تهران بستری و توسط توسط دکتر طباطبایی و دکتر توکلی تحت عمل جراحی پروتز چشم قرار گرفت. در طی این عمل، در چشم راست او که تخلیه شده بود، پروتز گذاشته شد. 
 
خوشبختانه اکرم در ۲۴ بهمن از بیمارستان مرخص شد و قرار است مجددا یک ماه دیگر تحت معاینه قرار گیرد. هزینه تجهیزات و بیمارستان این نوجوان پس از اخذ تخفیف حدود ۶ میلیون ریال شد که از محل مشارکتهای مردمی صندوق همدلان کودک پرداخت گردید. 
 
امیدواریم این دختر نازنین، خود را بازیابد و از این پس، بدون رنج و ملال، با ظاهری بهتر در صورت خویش شادمانه به آفتاب رو کند! 
 
گروه همدلان کودک
 
اکرم پس از جراحی در بیمارستان فارابی تهران