جراحي ارتوپدي بر روي دو بيمار انجام گرفت


گزارش درمان فرزانه و امیرحسین

 

در دل من چیزی است مثل یک بیشه نور -- مثل خواب دم صبح -- و چنان بی‌تابم -- که دلم می‌خواهد --- بدوم تا ته دشت --- بروم تا سر کوه --- دور‌ها آوایی است که مرا می‌خواند (سهراب) 
 
فرزانه متولد فروردین ۷۴ در شهرستان ملایر است. او دارای مشکلی در پاشنه پایش می‌باشد که ایستادن را برایش دشوار ساخته است. فرزانه توسط رابط ما در ملایر به بنیاد همدلان کودک معرفی و کمیته درمان همدلان با کمک موسسه زنجیره امید، ‌ مقدمات لازم برای درمان پای این نوجوان را فراهم آورد. برای بار نخست وی در شهریور ماه سال جاری تحت عمل قرار گرفت و جراحی تکمیلی او به دیماه امسال موکول شد. 
 
 
پدر فرزانه بر اثر بیمار تومور مغزی با دنیا وداع کرده است. او به همراه مادر و دو خواهر کوچکترش تحت پوشش کمیته امداد بوده و از طریق یارانه، ‌ مقرری اندک کمیته امداد و کمکهای مردمی به سختی امرار معاش می‌کنند. متاسفانه بیماری مشابه پدر، دامن مادر فرزانه را نیز گرفته و ناباورانه او نیز مبتلا به تومور مغزی است و هم اکنون در حال معالجه و شیمی درمانی می‌باشد. 
 
اما امیرحسین در خرداد ۸۳ به دنیا آمده و ساکن بجنورد در استان خراسان شمالی است. او از بدو تولد در پای چپش مشکل داشته و انگشتان پای وی نامتوازن رشد کرده‌اند. امیرحسین توسط انجمن درمانی کمیته امداد به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. کمیته درمان همدلان با هماهنگی موسسه زنجیره امید، ‌ این کودک را نیز تحت پوشش قرار داد. در فرایند دشوار معالجه وی پای امیر حسین ۹ بار در مرکز طبی کودکان گچ گرفته شد تا برای عمل جراحی مهم دیماه آماده شود. 
 
امیرحسین تک فرزند خانواده است. پدرش سیمکش ساختمانی است که درآمد ثابت ندارد. خانواده‌اش در منزلی اجاره‌ای که توسط فردی نیکوکار با مبلغ ناچیز به آنان واگذار شده زندگی می‌کنند. 
 
با هماهنگیهای بعمل آمده، این دو عزیز طبق برنامه در دیماه سالجاری در بیمارستان شریعتی تهران بستری و هر دو توسط پزشک دوستدار کودکان، ‌دکتر پنجوی مهربان جراحی شدند. در کمال مسرت، نتیجه هر دو عمل رضایتبخش بود. 
 
مجموع هزینه جراحی هردو بیمار حدود ۹ میلیون ریال شد که توسط صندوق همدلان کودک و از محل کمکهای مردمی تامین گردید. 
 
این دو هریک با دردی ناگوار در پای خود، به سختی قدم از قدم بر می‌داشتند. امیدواریم از این پس، فرزانه و امیرحسین دویدن بدون درد را تجربه کنند. 
 
با سپاس از دوستان خوبمان در موسسه زنجیره امید و پزشک داوطلب این موسسه: دکتر پنجوی عزیز. 
 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
عکسهای فرزانه و امیرحسین پس از جراحی در بیمارستان شریعتی تهران