قلبهای خسته و رنجور دو بیمار ترمیم شد


گزارش درمان باران و بهنام

 

هر دو دردی مشترک را در قلبهای کوچک و ظریف خود تجربه کرده‌اند! هر دو نونهالی هستند در آغاز رویش... یکی «باران» نام دارد که همچون اسمش لطیف است و پرطراوت... دیگری «بهنام»، پسرکی به غایت شیرین و دوست داشتی.
بار دیگر یاران و همراهان دوستدار کودکان، به دو دعوت همیاری درمان ما صمیمانه پاسخ گفتند و با حضور گرم خود، ضیافتی از عشق و عاطفه برپا کردند. در طی فراخوان شماره ۲۷ مورخ بیست و هفتم آذرماه، مبلغی حدود ۲۱ میلیون ریال برای جراحی «نازنین زهرا» جمع آوری گردید؛ اما با توجه به ضعف جسمانی این کودک و آماده نبودن شرایط فیزیکی وی برای یک جراحی دشوار، عمل او به شش ماه آینده موکول شد. بدین ترتیب با رضایت حامیان گرامی، هزینه جمع آوری شده در این فراخوان برای جراحی کودک نیازمند دیگری به نام «باران» صرف شد. همچنین در پاسخ به فراخوان اخیر (شماره ۲۸ مورخ ۱۳. ۱۰. ۹۱)، خوشبختانه طی یک هفته مبلغ ۳۰ میلیون ریال مورد نیاز برای جراحی «بهنام» گردآوری شد. 
 
 «باران» با آغاز بهار و در یک روز زیبای بارانی از آسمان فرود آمد و بر دنیای زمینی ما نشست! کمی پس از تولد این فرشته کوچولو نارسایی قلبی او تشخیص داده شد و پزشکان بر ضرورت جراحی فوری او تاکید نمودند. اما هزینه‌های سنگین بیمارستان آنهم برای خانواده‌ای که فاقد بیمه خدمات درمانی است، انجام عمل جراحی وی را ناممکن ساخته بود. 
 
این کودک ۱۰ ماهه فرزند یک خانواده افغان ساکن شهرقدس از توابع شهریار است. پدر او ۴۴ ساله، بی‌سواد و یک کارگر ساده است. او در شرایط بسیار نامناسب اقتصادی از همسر و سه فرزند خود نگهداری می‌کند. این خانواده منزلی از خود نداشته و به واسطه نگهداری از یک پیرمرد و پیرزن، در یکی از اتاقهای منزل آنان اسکان داده شده‌اند. 
 
علاوه بر بیماری قلبی باران، خواهر ۱۳ ساله او نیز از ضعف جسمانی و سوء تغذیه شدید رنج می‌برد و همچنین برادر دو و نیم ساله او نیز دچار کم خونی است و خانواده حتی توان تهیه شربت فروگلوبین برای این بچه را ندارد. 
 
اما کودک دیگر، «بهنام» در ۲۳ آبان ماه سال ۸۶ در شهرستان بیرجند به دنیا آمده است. این پسرک ۵ ساله بطور مادرزادی مبتلا به ناهنجاری قلبی است. خانواده بهنام بیست روز پس از تولدش، او را به بیمارستانی در زاهدان بردند که پزشکان پس از معاینه نوزاد متوجه شدند ۳ سوراخ در قلب کوچک بهنام وجود دارد. 
 
بهنام به همراه خانواده خود در روستای رودکور شاهکور از توابع شهرستان لهندان در خراسان جنوبی زندگی می‌کند. پدر بهنام به دلیل اعتیاد به کراک و شیشه از یک سال پیش ناپدید شده و بهنام به همراه مادر و برادرش نزد پدربزرگی زندگی می‌کنند که خود، علیل و از کارافتاده است. 
 
مادر بهنام به علت خودسوزی ناشی از افسردگی، دچار سوختگیهای شدید پوستی شده است. برادر ۱۰ ساله بهنام نیز مبتلا به بیماری قلبی و مغزی است، اما خانواده تا به حال به دلیل مشکلات مالی قادر به درمان هیچ یک از کودکان خود نبوده است. 
 
همانطور که در بالا ذکر شد، خانواده این دو کودک هریک با مشکلاتی نفس گیر و طاقت فرسا دست به گریبان بوده‌اند... هریک داستانی دردآور و اندوه بار را با خود یدک کشیده‌اند. اما خدایی هم هست! خدایی مهربان... تسلا بخش دردهای کودکان... او که در تنگنا و تنهایی همواره راهی را می‌گشاید... 
 
در این راه، باران و بهنام هر دو توسط مددکاری بیمارستان شهید مدرس به بنیاد همدلان کودک معرفی شدند. خوشبختانه بخش بزرگی از هزینه‌های جراحی این دو کودک با کمک یاران با صفای ما در طی دو فراخوان اخیر تامین گردید و با تقبل مخارج این دو نازنین، مانعی که بر سر راه جراحی آنان بود برداشته شد. بدین ترتیب در دیماه سال جاری این دو عزیز دلبند ما توسط دکتر منوچهر حکمت در بیمارستان شهید مدرس تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفتند. در طی فرایند جراحی، مشکلات قلبی این دو کودک مرتفع و برای بهنام دستگاه اکسیژناتور کار گذاشته شد. 
 
پس از جراحی کودکان و انتقالشان از آی سی یو به بخش قلب اطفال، به ملاقاتشان رفتیم. بسیار خوشحالیم به اطلاع برسانیم که در حال حاضر وضعیت هر دو کودک نرمال است و معاینات بعد از جراحی، حاکی از نتیجه بخش بودن این دو عمل دارد. بر این اساس، کودکان عزیز ما به زودی از بیمارستان ترخیص و به آغوش خانواده باز می‌گردند. 
 
ما در این مسیر سبز، از مهر و عطوفت تک تک شما یاران لبریز شدیم... و ما ممنونیم از شما عزیزانی که عاشقانه آغوش گشودید و این دو کودک رنجدیده را تنها نگذاشتید. 
 
کاش شما هم آنجا بودید... در اتاق بیمارستان... تا زیبا‌ترین تصویر عالم را به تماشا بنشینید. تصویری از نگاه شادمانه یک مادر... به فرزند نجات یافته‌اش! 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
 
عکسهای باران پس از جراحی در بیمارستان مدرس: در آی سی یو و در بخش اطفال
 
 
 
عکس بهنام پس از جراحی در بیمارستان مدرس