گل «نيلوفر» دوباره شكفت


گزارش درمان نیلوفر

 

نیلوفر، گل مرداب است... گلی که ریشه در گل و لای دارد. اما ناباورانه هنگامی که شکوفا می‌شود و سر بر آسمان می‌گذارد چقدر زیبا و عطراگین است!... «نیلوفر» ما هم گلی است روئیده در میان انبوهی از درد و بیماری... شکفته در باتلاقی از فقر و نداری! اما با اینهمه... گلی است لبریز از طراوت زندگی!!! 
 
از کدام درد این دخترک معصوم برایتان بگوییم؟!... مشکل اصلی نیلوفر، قلب اوست که به شدت بیمار و دارای یک حفره در بطن و حفره دیگر در دهلیز می‌باشد. از سوی دیگر، این کودک با یک کلیه به دنیا آمده، که‌‌ همان کلیه هم سالم نیست و او را دچار درد و ناراحتی زیادی کرده است. نیلوفر همچنین به دلیل دررفتگی لگن پا در طفولیت و عدم رسیدگی بموقع، هنگام راه رفتن با مشکل لنگ زدن روبروست. علاوه بر همه این‌ها متاسفانه نیلوفر به بیماری لب شکری و شکاف کام هم مبتلاست که این امر بر چهره این دخترک نازنین اثر گذاشته و او را تا حدی کمرو و خجالتی ساخته است. 
 
اما این کوه درد، فقط یک بچه ۱۱ ساله است! او اهل شهرستان آبدانان از استان ایلام و عضوی از یک خانواده ۵ نفری است. پدر او قبلاً کارگر آرماتور بند ساختمان بوده که به دلیل قطع انگشتان دست از شغل خود بازمانده است. این خانواده در حال حاضر هیچ‌ منبع درآمدی غیر از یارانه و مقرری ماهیانه ۳۰ هزار تومان دریافتی از سازمان بهزیستی ندارند. متاسفانه برادر بزرگ‌تر نیلوفر نیز که ۱۹ سال سن دارد، به شدت بیمار و نیازمند جراحی فوری قلب است. 
 
این خانواده درمانده و گرفتار، در اواخر آذرماه امسال توسط یکی از دوستانمان در ایلام به بنیاد همدلان کودک معرفی گردید. کمیته درمان همدلان کودک برای یاری رسانی به این خانواده سریعا وارد عمل شد و با هماهنگی اعضای گروه، ‌ نیلوفر برای درمان قلبش به تهران آمد. با معاینات اولیه مشخص گردید این کودک باید فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد و در قلبش باطری کار گذاشته شود. اما این عمل با توجه به تجهیزات مورد نیاز، عملی گرانقیمت بود. 
 
هزینه بالای جراحی نیلوفر، در کنار دغدغه تامین هزینه‌های درمان چند کودک بیمار دیگر، حسابی نگرانمان ساخته بود. اما در این مسیر سبز، حضور پر جلوه خداوند دل‌هایمان را آرام ساخت. آری؛ در این راه انسانهایی شریف و مهربان به یاری برخواستند و هر یک با پرداخت بخشی از مبلغ کل، هزینه‌های این جراحی را پوشش داده و امکان خریداری دستگاه مورد نیاز را مهیا ساختند. 
 
بدین ترتیب، این کودک نازنین هفته گذشته در بیمارستان مدرس تهران بستری و طی عمل جراحی قلب بسته توسط خانم دکتر سیما رفیعیان، سوراخ بطن (VSD) وی ترمیم و در قلبش باطری کار گذاشته شد. به غیر از این جراحی، قلب نیلوفر نیازمند عمل دیگری برای ترمیم سوراخ دهلیز نیز می‌باشد که در آینده نزدیک انجام خواهد شد. خوشبختانه نیلوفر در ۲۱ دیماه به سلامت از بیمارستان ترخیص گردید. 
 
بر اساس فاکتور بیمارستان، کل هزینه جراحی مبلغ ۷۰ میلیون ریال است که ۵۸ میلیون آن هزینه تجهیزات می‌باشد. در این میان، از کمکهای بی‌دریغ مددکاری بیمارستان مدرس و از همراهی موسسه خیریه نیکان ، موسسه خیریه بچه‌های سیب سرخ  و موسسه کلام زنده بهره‌مند شدیم که از لطف بی‌دریغشان بسیار ممنون و سپاسگزاریم. 
 
بدین سان، اولین قدم برای درمان بیماریهای نیلوفر برداشته شده که امیدواریم تا بهبودی کامل وی ادامه یابد. پس از معالجه قلب نیلوفر، کمیته درمان همدلان در خصوص جراحی شکاف کام و همچنین درمان مشکلات کلیوی و ارتوپدی وی نیز اقدام خواهد نمود. 
 
به امید روزی که گل نیلوفر خود را خندان و شاداب ببینیم... بی‌هیچ اندوهی در چهره... خالی از غصه و درد! 
 
کمیته درمان همدلان کودک
 
نیلوفر پس از جراحی در بیمارستان مدرس