جوانه هاي اميد در قلب «ستايش» روييد


گزارش درمان ستایش

چشمه همدلي ها بار ديگر جوشيد و ذرات زلال عشق در  رگهاي كوچك «ستايش» جاري شد تا قلب او را پر تپش، به ستايش زندگي وادارد...

در اين چند ماه هر بار كه پدر و مادر ستايش او را براي معالجه  نزد مراكز درماني بردند، به آنان گفته شد براي حل مشكل ستايش هيچ راهي به غير از عمل جراحي قلب نيست. و آنان هر بار با اندوهي سنگين تر از پيش به خانه بازگشتند... اندوهي كه از دستهاي تهي بر مي خواست!

ستايش متولد سال 1382 در شهرستان ملاير است. او با حفره اي در قلب كوچكش به دنيا آمد. در اين 9 سال حالش با دوا و درمان بهبود نيافت و عمل جراحي هر لحظه براي او حياتي تر شد. اما مشكل خانواده در تامين مالي، مجال يك زندگي سالم و بي دغدغه را از او گرفته بود.

خانواده ستايش به غير از شغل رانندگي پدر با درآمد ماهيانه 300 هزار تومان و يارانه هاي نقدي، عايدي ديگري ندارند. آنان  تحت پوشش هیچ سازمانی نبوده و تنها از يك بيمه روستايي بهره مندند. اين خانواده بهمراه مادر بزرگي كه او هم بيمار و درمانده است، در يك خانه اجاره اي زندگي مي كنند كه براي آن ماهيانه 150 هزار تومان كرايه پرداخت مي كنند. با اين وضعيت، پرداخت هزينه هاي معالجه ستايش از عهده خانواده خارج بوده است.

ستايش از طريق يكي از حاميان بنياد همدلان شناسايي و به ما معرفي شد. با پاسخگويي محبت آميز به فراخوان همياري درمان شماره 29 مورخ 4 بهمن 91 ، مبلغ دو ميليون تومان هزينه جراحي ستايش، توسط ياوران صميمي بنياد همدلان كودك تامين گرديد. پس از آن، كميته درمان همدلان سريعا دست بكار شد و طي هماهنگي با موسسه زنجيره اميد، مقدمات لازم براي معالجه و درمان ستايش را آغاز نمود.

بدين ترتيب، ستایش صبح چهارشنبه يازدهم بهمن ماه توسط دكتر رادمهر، جراح چيره دست قلب و عروق در بيمارستان امام خميني تهران تحت عمل جراحي قرار گرفت. بنا به گفته مادرش و به نقل از تيم پزشكي، خوشبختانه جراحي وي موفقيت آميز بوده است. اين كودك نازنين منتظر است تا در روزهاي آينده وضعيت بهبوديش توسط پزشكان كنترل شود.

ستايش شاگرد كلاس چهارم ابتدايي است. در اين سالها او با وجود بيماري سختش، با تلاش و پشتكار بسيار به تحصيل مشغول بوده... و ما خوشحاليم كه بازگشت پرنشاط او به درس و مدرسه را جشن مي گيريم.

اين دخترك معصوم در روزهاي شيرين مدرسه بارها و بارها در كناره ايستاده... و بناچار از دور شاهد بازيهاي پر جنب و جوش همكلاسيهايش بوده است ... اميد كه اينبار با آنان همراه شود...

با سپاس از شما ياوران وفادار

كميته درمان همدلان كودك

 

ستايش پس از جراحي در بيمارستان امام خميني تهران