زهرا بر جاده بهبودي قدم گذاشت


گزارش درمان زهرا

 

دل زهرا مه آلود است و در پي يك اميد! و اميد شايد نوري است انباشته در پس يك ديوار... سراسيمه، بيقرار...  تنها در پي يك روزنه... تا بتابد.... بتابد بر جان اين كودك بيمار... و روشن سازد دل مهجور و غمزده اش را...

زهرا متولد 28 دي ماه 77 در شهر بروجرد است. او به همراه خانواده پنج نفره خود، در یک منزل قدیمی در يكي از محلات بروجرد مستاجر هستند. اين خانه با سه میلیون تومان وديعه و 150 هزار تومان كرايه ماهانه اجاره شده است. پدرش 50 ساله، بي سواد، و كارگري روزمزد با در آمد 300 هزار تومان در ماه مي باشد. او یک بار سکته کرده و اين امر محدوديت هاي كاري و درآمدي بيشتري بر سر راه او ايجاد كرده است. خانواده زهرا تحت پوشش سازمان بهزيستي نيز هستند.

زهرا به صورت مادرزادي فاقد گوش بيروني راست و محروم از شنوايي در هر دو گوش است. او از طرف نماينده ما در استان لرستان به بنياد همدلان كودك معرفي شد. سپس كميته درمان همدلان ضمن هماهنگي با موسسه زنجيره اميد مقدمات درمان وي را فراهم آورد. زهرا پس از شركت در كلينيك ترميمي زنجيره اميد و معاينات اوليه، براي عمل جراحي ترميم لاله گوش راست، تعيين وقت شد.

اين دختر عزيز روز یکشنبه هشتم بهمن ماه تحت يك جراحي پيچيده و طولاني قرار گرفت. اين عمل در بخش ترمیمی بیمارستان ولیعصر توسط دكتر فتحي و با استفاده از استخوان دنده بر روي گوش بیرونی انجام شد. جراحي زهرا از ساعت 13 تا حدود ساعت 18 بطول انجاميد و بنا به تاييد تيم پزشكي عملي موفقيت آميز بوده است. زهرا در آینده به دو جراحی تكميلي دیگر نیاز دارد.

هزينه عمل جراحي زهرا توسط بنياد همدلان كودك و از محل مشاركتهاي مردمي تامين گرديد. پس از ترميم لاله گوش، كميته درمان همدلان براي درمان ناشنوايي زهرا نيز اقدام خواهد نمود.

با آرزوي روزي كه زهرا، حس ناب شنيدن را بي دغدغه تجربه كند.

كميته درمان همدلان كودك

عكس زهرا پس از جراحي در بيمارستان وليعصر تهران