ناديا با آواي پرندگان آشتي كرد


گزارش درمان نادیا

 

او كه تا ديروز با گوشهاي خود جز سكوتي خاموش و گزنده را تجربه نكرده بود، حالا مي تواند بشنود... صداي همهمه زندگي را ... و صداي قلبهاي پر از عشقي كه براي او تپيد!

ناديا از کودکی مبتلا به کم شنوایی بود. او بدليل پايين بودن توان مالي خانواده 13 سال از بهترين سالهاي زندگيش را بدون لذت شنيدن پشت سر گذاشت. متاسفانه اين دختر معصوم سالهاي مهم تحصيلي اش را با افت درسي شديد طي كرد و به اميد شنيدن صداي معلمهاي خود، لحظاتي تلخ و غمبار را در پشت نيمكت مدرسه سپري نمود.

به دليل گوشه گيري ناديا، خانواده تا هنگام ورود او به مدرسه متوجه معضل  او نشده بودند؛ از آن پس نيز بدليل فقر و تنگدستي نتوانستند برای او اقدامی کنند. در اين مدت، پدرش بار ها با مراجعه به بهزیستی تلاش کرد تا هزینه خرید سمعک را فراهم کند اما متاسفانه نتیجه ای نگرفت.

نادیا  متولد 15 خرداد سال 78 و اهل ديار کرمانشاه است. خانواده او از نظر معیشتی در وضعیتي بسيار ضعيف قرار دارند. پدرش كارگري فصلي است كه درآمد اندكش به سختي كفاف خانوار 6 نفره اش را مي دهد. نادیا به همراه والدين و سه خواهرش در یک منزل استیجاری در كرمانشاه زندگي مي كند.

آري! 13 سال در سكوتي آزار دهنده براي ناديا گذشت؛ تا اينكه امروز به ياري حق و حمايتهاي مالي شما نوعدوستان و همدلان صميمي، هزينه خريد يك جفت سمعك براي او تامين شد و بدين سان، نعمت كامل شنوايي به اين كودك معصوم عطا شد.

سپاسگزار همه شما عزيزاني هستيم كه به اعلاميه درمان مورخ 91.10.26 اين بنياد پاسخ مثبت داديد و ما را در اين راه سبز ياري بخشيديد. همچنين شايسته است از همراهي دوستان خوبمان در شركت زيمنس قدرداني نماييم.

اميد آنكه ناديا بتواند گوهر وجودي خود را همانند ديگر کودکان این مرز و بوم به عرصه ظهور آورد و از پشت نيمكت مدرسه معجزه اي ديگر را آشكار سازد.

گروه همدلان كودك