یک دستور از رهبر انقلاب: هیچ دانش‌آموز افغانستانی، از تحصیل بازنماند؛ حتی غیرقانونی


تحصیل کودکان افغان

خبرگزاری تسنیم: رهبر معظم انقلاب چندی پیش دستور داده‌اند که همه کودکان افغانستانی، چه آن‌ها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آن‌ها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارد باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند، این یک تصمیم بزرگ و تاریخی است.

سرانجام موعد رسانه‌ای شدن یکی از مهم‌ترین تصمیمات عالی نظام جمهوری اسلامی در تاریخ سی و چند ساله حضور مهاجرین افغانستانی در ایران فرا رسیده است. صحبت‌های ضمنی مبنی بر اعلام این تصمیم در تمام طول این یکی دو سال شنیده می‌شد. اما سرانجام مشخص شد که به‌صورت مشخص و واضحی این دستور از سوی عالیترین مقام نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری صادر شده است: «هیچ کودک افغانستانی، حتی مهاجرینی که به‌صورت غیرقانونی و بی‌مدرک در ایران حضور دارند، نباید از تحصیل بازبمانند و همه آن‌ها باید در مدارس ایرانی ثبت‌نام شوند».

به نظر می‌رسد با این تصمیم، یکی از مهم‌ترین موانع رشد و پرورش جامعه مهاجر در ایران به‌زودی برداشته خواهد شد. مدارس ایرانی از این پس از دانش‌آموزان مهاجر افغانستانی، بدون اینکه قرار باشد کاغذ‌ها و مهر‌ها و مدارک روی آن‌ها ارزش‌گذاری کند ثبت‌نام به عمل خواهند آورد و سال تحصیلی جدید، یک سال تاریخی و شیرین برای همه مهاجرین افغانستانی خواهد بود.

منبع: تسنیم

برای مطالعه متن کامل در سایت خبری تسنیم، اینجا را کلیک کنید.