نسیم امیدبخش بر جان ۶ کودک بیمار وزید


جراحی قلب 6 کودک
قلبهای مجروح... جانهای پریشان... و دستهای منتظر! آسان نیست تاب آوردن، وقتی هستی و می‌بینی! شاید اما در این روزهای وانفسا «صیر» تنها گریزگاه است... مرامی که ما را وامی دارد تا به فردای بهتر دل خوش داریم! 
در این میان اما خبر بسیار خوبی به گوش رسید و روحمان را نوازش کرد. «طرح تحول نظام سلامت» که از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ رسما در بیمارستانهای کشور به اجرا درآمد، هزینه جراحی و درمانهای بیمارستانی را به میزان چشمگیری کاهش می‌داد. این طرح برای موارد پس از پذیرش در بیمارستان و فقط برای بچه‌های تبعه ایرانی قابل اجرا است. بدین صورت، برای موسساتی چون ما امکان پوشش دادن تعداد بیشتری کودک دردمند می‌سر شد. 
با توجه به مورد فوق، با هماهنگی بنیاد همدلان کودک و نوجوان ۶ کودک ببمار در بیمارستانهای شهیدمدرس، ‌ مرکز طبی و شهیدرجایی تهران و همچنین بیمارستان شهیدچمران اصفهان جراحی قلب باز شدند و خوشبختانه همگی به سلامتی ترخیص گردیدند. با کمک مبالغ اهدایی شما عزیزان و از محل ذخایر بیماران قلبی، مجموعا مبلغ ۴۴ میلیون ریال برای ابن شش عزیز صرف شد. 
در زیر با وضعیت این بچه‌ها بیشتر آشنا می‌شوید: 
 «فاطمه» متولد ۱۸ اردیبهشت ۹۲ در تهران است. از بدو تولد مبتلا به بیماری PDA بوده که در این بیماری یکی از رگهای قلب باز می‌ماند و باید تحت عمل جراحی آنژیوپلاستی قرار گیرد تا دریچه بسته شود. پدر فاطمه ۳۶ ساله با تحصیلات پنجم ابتدایی است که به عنوان تلفنچی کار می‌کند و از این راه ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان درآمد دارد. پدر تنها هشت درصد بینایی دارد و شب‌ها تقریباً نابیناست. این خانواده در دو اتاق ۱۲ متری زندگی می‌کنند و کل درآمد پدر صرف اجاره‌خانه می‌شود. تنها منبع درآمد برای تامین مخارج خانواده یارانه و مقرری بهزیستی به مبلغ ماهانه ۸۰ هزار تومان می‌باشد. 
 «احمد» در ۱۳ مهر ۹۱ در روستای کُتیج در سیستان و بلوچستان به دنیا آمد. قلب احمد به طور مادرزادی دارای رگ اضافی بوده و با مراجعه به پزشک زاهدان وی دستور اعزام فوری به تهران را می‌دهد. پدر احمد ۳۸ ساله و بی‌سواد است. او که چهار فرزند دارد، از راه کارگری امرار معاش می‌کند و ماهانه ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارد. این خانواده سر پناه مناسبی ندارند و در شرایطی نامطلوب، در یک منزل ۵۰ متری بلوکی و فاقد سرویس بهداشتی زندگی می‌کنند. متاسفانه پدر خانواده معتاد است. 
 «پریا»‌ زاده شهرستان ایلام است که در ۲۹ آبان ۹۰ چشم به این دنیا گشود. او به‌صورت مادرزادی دچار مشکل تنگی شریانهای ریوی بوده و به علت فشار بالای ریه نیاز به عمل جراحی پیدا کرده است. پریا سال گذشته در مرکز طبی کودکان آنژیوپلاستی می‌شود اما این عمل، مشکل وی را برطرف نکرده و نهایتا تحت عمل جراحی قلب باز قرار می‌گیرد. پدر پریا با کار در دامداری ماهانه ۸۰۰ هزار تومان درآمد دارد، اما چون از طرف کارفرما بیمه نشده، ۱۶۰ هزار تومان هم هر ماه بابت بیمه اختیاری می‌پردازد. این خانواده چهار نفره در یک منزل استیجاری در روستای حسین‌آباد ورامین سکونت دارند. متاسفانه علاوه بر پریا برادرش نیما نیز دچار مشکل مادرزادی قلبی است و تاکنون دوبار جراحی قلب باز شده است. 
 «دانیال» متولد پنجم خرداد ۸۸ در شهرستان کاشمر است. او نیز به طور مادرزادی مبتلا به بیماری قلبی بوده است. پزشک متخصص، نارسایی PS و VSD (تنگی دریچه ریوی و نقص دیواره بطنی) را تشخیص و دستور به عمل فوری می‌دهد. پدر دانیال کارگری است که برای کار به مشهد می‌رود. اما درآمد ۴۰۰هزار تومانی‌اش به‌صورت روزمزدی است و همیشگی نیست. مادر دانیال نیز قالیباف است که به طور فصلی کار می‌کند و از این راه ۱۰۰ هزار تومان عایدی دارد. این خانواده در یک خانه روستایی ساخته شده از چوب و خشت و گل زندگی می‌کنند. 
 «یاسمن» در ۲۶ دیماه ۸۲ در شهرستان ایلام متولد شد. این کودک معصوم، در سه سالگی تحت عمل جراحی VSD (نقص دیواره بطنی) و در پنج سالگی تحت عمل جراحی سنگ کلیه قرار گرفت. پدرش کارگر فصلی است و از این طریق به‌طور متغیر ۶۰۰ هزار تومان درآمد دارد. این خانواده چهار نفره ساکن روستا بوده و با حداقل امکانات سر می‌کنند. خوشبختانه یاسمن که قرار بود تحت عمل جراحی برای تعویض دریچه قلب قرار گیرد، تنها با ترمیم دریچه مشکلش رفع شد. 
 «محمداسماعیل» متولد چهارم بهمن ۸۳ در روستای محمد آباد اصفهان است. او از بدو تولد به بیماری PVR (مقاومت سیستم عروق ریوی) مبتلا بوده است. پدر محمد ۳۴ ساله و دارای تحصیلات پنجم ابتدایی است. وی کارگر فصلی است و از این راه در حدود ۶۰۰ هزار تومان درآمد دارد. این خانواده چهار نفره در یک خانه روستایی شخصی و با امکانات بسیار محدود گذران زندگی می‌کنند. محمداسماعیل در بیمارستان شهیدچمران اهواز جراحی موفقی را پشت سر گذاشت. 
و شما امروز در جشنواره عشق و عاطفه حاضرید و می‌توانید بی‌مهابا جرعه‌ای از این شادی کودکانه را بچشید. 
کمیته سلامت و درمان
بنیاد همدلان کودک و نوجوان