خبر سایت کانون پرورشی


خبر سایت کانون پرورشی
کمک به تامین هزینه‌‌ی درمان کودکان بیمار در هفته ملی کودک
 
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان با شرکت در نمایشگاه هفته ملی کودک فرصت کمک به بچه‌های بی‌بضاعت بیمار را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است.
 
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این بنیاد خیریه که از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 92 به ثبت قانونی رسیده است، به جز پرداخت هزینه‌های کودکان بیمار و نیازمند به جراحی، در زمینه‌های تامین بودجه کمک آموزشی، برگزاری دوره‌های سواد‌آموزی در مناطق حاشیه تهران و روستاهای دور افتاده، تامین لوازم تحریر دانش آموزان، برپایی دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی شادی بخش نیز فعالیت می‌کند. 
همدلان کودک و نوجوان به کمک کمیته تحقیق خود پس از شناسایی کودکان نیازمند به جراحی این کودکان را در وبسایت خود معرفی کرده و هزینه درمانی آن‌ها را اعلام می‌کند. سپس علاقه‌مندان می‌توانند با ریختن پول به حساب‌های اعلام شده بخشی از هزینه درمان کودک مورد نظرشان را پرداخت کنند. بنیاد همدلان سپس به طور مستقیم وارد عمل شده و با بیمارستان و دکتر کودک قرارداد بسته و هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند. 
این بنیاد از ابتدای تاسیس تاکنون بودجه آموزشی و کمک آموزشی بیش از 2500 کودک نیازمند را پرداخت و با به‌کارگیری بیش از 100 نفر مدرس داوطلب به برگزاری دوره‌های سوادآموزی برای کودکان مناطق حاشیه تهران اقدام کرده است. 
پروژه تامین و اهدای نوشت‌افزار به کودکان روستاهای محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، همدان و آذربایجان‌شرقی و غربی نیز از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است. 
در همین حال مربیان و همراهان این مرکز با حضور در مراکز درمانی و بخش کودکان بیمارستان‌ها با اجرای برنامه‌های شادی بخش مانند قصه‌خوانی نمایشی و موسیقی به بالا رفتن روحیه کودکان بیمار کمک می‌کنند. برگزاری دوره‌های آموزش فنی جوشکاری و آموزش مهارت‌های زندگی (مدیریت خشم، ارتباط موثر و برنامه‌ریزی) برای کودکان بزهکار کانون اصلاح و تربیت از دیگر برنامه‌های این کانون است. 
علاقه‌مندان به کمک به کودکان بنیاد همدلان کودک و نوجوان می توانند به سایت این بنیاد در آدرس www.hamdelan.orgمراجعه کنند.
 
منبع: سایت کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان