يك روياي ناب متبلور شد


داستان بابک، یک کودک کار موفق
 
«من کار کردن رو از سن 6 یا 7 سالگی شروع کردم. کارهای مختلفی کردم از جمله؛ کفاشی، کارِ خانه، دست فروشی و ... توی سن 12 سالگی رفتم نهضت سوادآموزی در باقر شهر و سال اول دوم و قدری از سال سوم رو خوندم. بعد به دلایلی تا 17 سالگی دیگه درس نخوندم . تو 17 سالگی دوباره رفتم سواد آموزی توی عبدل آباد که سوم رو بخونم. چند جلسه که رفتم چون درسم از بقیه بهتر بود معلمم به من گفت "2ماه مونده به امتحانات من کمکت میکنم خرداد ماه تو امتحانات پنجم رو بدی " منم قبول کردم. بعد جزوه و نمونه سوال برام آورد و کمکم کرد. خرداد 89 امتحانات پنجم رو دادم و خدا رو شکر با معدل 16.73 قبول شدم. کار کردنم توی این مدت خیاطی بود روزی حدود 12ساعت!»

متن بالا از زبان بابک داستان ما بود و شاید سخن بسیاری از کودکان کار دیگر نیز باشد.
تابستان سال 1389 طی فراخوانی داوطلبانی برای آموزش هنر خواندن و نوشتن(سوادآموزی) و نیز دروس دیگر به کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل به بنیاد همدلان کودک پیوستند.
در شهریور همان سال بابک که 17-16 ساله بود و تصمیم به ادامه تحصیل داشت به این جمع پیوست. او تصمیم داشت تا خرداد 90 مدرک سوم راهنمایی را بگیرد. بابک بسیار مصمم بود به این هدفش دست یابد. با تلاش و پشتکار زیاد در همه کلاس‌ها حاضر شد و با همراهی و همیاری عمو خیاط و دیگر داوطلبان عزیز بخصوص خانم آناهيتا زینی‌وند توانست به این آرزویش جامه عمل بپوشاند. بابک بعد از آن نیز با تمام مشکلاتی که داشت به صورت جدی به درس خواندن ادامه داد.
در حال حاضر این بزرگ مرد مشغول تحصیل در سال دوم رشته علوم تجربی می‌باشد. برایش آرزوی موفقیت و شادکامی می‌کنیم و آرزو می‌کنیم اراده و پشتکار بابک و بابک‌های دیگر سرمشق تمام انسانها باشد.
در ديماه امسال در برنامه «فرصتهاي برتر» در شبكه آموزش صدا و سيما با هدايت آقاي ايمان سرورپور برنامه اي درباره موفقيت وي ساخته شد كه در اینجا می‌توانید مشاهده کنید، همچنین لينك آن در زير قابل دسترسي است:
http://www.aparat.com/v/pshLU

به امید آنکه نه کودکی مجبور به کار کردن باشد و نه از تحصیل باز بماند.

۱۴. ۱۲. ۱۳۹۲

كميته آموزش و تحصيل بنياد همدلان كودك