فراخوان لوازم تحریر در روزنامه فرهیختگان


فراخوان در روزنامه فرهیختگان
فراخوان لوازم تحریر بنیاد در روزنامه ی فرهیختگان منتشر شد

800 دانش‌آموز با لبخند به مدرسه می‌روند
همدلی به وقت مهر
نویسنده : محسن فرجی

آنها عاشقند حتما که این‌گونه از خودشان می‌گذرند و به دیگری فکر می‌کنند. عاشقند که می‌دانند وظیفه انسان در زمین، گرفتن دست انسانی دیگر است. آنها روی خودخواهی خط بطلان کشیده‌اند و نمی‌گویند این دنیا و هر چه در آن نصیب ما شده است، برای خودم، برای بچه‌ام، برای همسرم، برای آینده‌ام... برای آنها همه چیز به ضمیر ملکی اول شخص ختم نمی‌شود، بلکه با شفقتی مومنانه، نیازمندانی ناشناس و آبرومند را می‌بینند که به ظاهر نسبتی با آنها ندارند، اما باید به یاری‌شان شتافت. خوشبختانه، تعدادشان هم رو به فزونی است. همین عاشقان را می‌گویم که پیشتر مدرسه می‌ساختند و بیمارستان و درمانگاه. مراکز درمانی را تجهیز می‌کردند، راه می‌ساختند، تامین جهیزیه می‌کردند. اما حالا به گستره معطر نیکوکاری‌هایشان، کودکان نیازمندی را هم افزوده‌اند که بیماری‌هایی سخت و صعب به سراغ‌شان آمده است. حتی به فکر قصه‌گویی برای کودکان بستری در بیمارستان‌ها هستند و برای بچه‌های کار هم به سوادآموزی می‌اندیشند. تنها هم اینها نیست و عاشقانه در تلاشند تا هیچ کودکی برای تحصیل و آموزش در رنج و تعب نباشد. خاصه برای کودکانی که در مناطقی دور و محروم روزگار می‌گذرانند و داشتن همین وسایل دم‌دستی تحصیل برایشان رویا و آرزویی دور از دست است.
در میان این عاشقان، جمعی هستند همدل و همراه که هم برای درمان بچه‌ها و هم تحصیل و آموزش‌شان، کمر همت بسته‌اند. حالا هم به ششمین سال فعالیت خود رسیده‌اند. اسم‌شان هست «بنیاد همدلان کودک و نوجوان»؛ یک موسسه مستقل، غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی که در اردیبهشت 1389 با حضور جمعی از داوطلبان علاقه‌مند و تلاشگر برای کمک به کودکان و نوجوانان مددجو پایه‌گذاری شده است. بنیاد همدلان تا به امروز تعداد زیادی کودک بیمار را روانه بیمارستان کرده و تندرست و شادمانه به خانه فرستاده است. جدای از آن، با یاری خیران و نیکوکاران، هزینه‌های درمانی کودکانی را که به کمک‌های ماهانه نیاز دارند، پذیرفته تا آنها با طی کردن دوران درمان، سلامت و خوشی را تجربه کنند. حالا هم که ماه مهر نزدیک است، تقبل کرده است 800 کودک را با تهیه لوازم‌التحریر، خوشحال و آسوده‌خاطر به مدرسه بفرستد. این 800 دانش‌آموز هم با دقت و وسواس تمام از روستاهای سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌شمالی، همدان، آذربایجان‌شرقی و غربی، فارس و... شناسایی شده‌اند.
 این پنجمین سالی است که بنیاد همدلان کودک و نوجوان با کمک و حمایت نیکوکاران و نیک‌اندیشان به یاری کودکان مناطق محروم می‌شتابد. در فراخوان تحصیلی امسالش هم متوسط هزینه لوازم‌التحریر برای هر دانش‌آموز را ۵۵ هزار تومان پیش‌بینی کرده که جمع کل مبلغ برآوردشده چیزی حدود ۴۴ میلیون تومان می‌شود. حالا که این گزارش نوشته می‌شود، به لطف خدایی که دوستدار کودکان است و با همدلی خیرانی که فراخوان تحصیل بنیاد را اجابت کرده‌اند، نزدیک به 36 میلیون تومان جمع‌آوری شده است تا برای هر دانش‌آموز این وسایل خریداری شود: شش عدد دفتر (پنج عدد دفتر مشق، یک عدد دفتر نقاشی)، یک عدد دفتر یادداشت، دو عدد مداد مشکی، پنج عدد خودکار، یک عدد مدادتراش و پاک‌‌کن، یک بسته پرگار، گونیا و نقاله، یک عدد خط‌کش، یک بسته مدادرنگی ۱۲ رنگ، یک عدد جامدادی و یک عدد کوله‌پشتی. حالا زمان عاشقی ماست؛ چشم بستن به روی تنها ۵۵ هزار تومان، که در خرج‌‌های روزمره ما گم و ناپیداست، اما می‌تواند کل لوازم‌التحریر کودکی را فراهم سازد و قلبش را مملو از شادی بی‌پایان کند. طی کردن این مسیر عاشقانه هم خیلی ساده است؛ کمی گذشت و تخیل می‌خواهد تا چهره شادمانه و آسوده آن کودک را در خیال ببینیم و بعد این مبلغ را به حساب 7208/8000/0610/6221 واریز کنیم که بنیاد به همین منظور در نظر گرفته است. البته مبلغ به نسبت وسع ما می‌تواند بیشتر یا کمتر شود و تاکیدی بر ۵۵ هزار تومان نیست. اما اگر به صورت آفلاین این پرداخت را انجام دهیم، باید با شماره ۶۶۳۸۶۱۹۶ تماس بگیریم تا مبلغ واریزی دقیقا برای فراخوان تحصیل بنیاد استفاده شود. اما بنیاد همدلان راه‌حل ساده‌تری هم پیش پای ما گذاشته است و آن هم پرداخت آنلاین است. به این شکل که با مراجعه به سایت بنیاد (www.hamdelan.org) و رفتن به فراخوان تحصیل، می‌توانیم با یک عملیات ساده بانکی، به جمع نیکوکاران بپیوندیم و به زندگی و حیات خود معنایی ارجمند ببخشیم. مهرماه خیلی نزدیک است و فرزندان ما شاید هیچ تصوری از همسالان نیازمند خود نداشته باشند و با شادی کودکانه‌ای آماده رفتن به سال تحصیلی تازه باشند. اما ما می‌دانیم که در دورترین و محروم‌ترین جاها، کودکانی به همین لوازم‌التحریر نیاز دارند. اگر نمی‌توانیم خود به سراغ آنها برویم و یاری‌شان کنیم، بنیاد همدلان کودک و نوجوان راه را نزدیک کرده است تا مهرماه را به ماه مهر تبدیل کنیم. بسم‌الله. 

منبع: روزنامه فرهیختگان