گزارش بخش درمان در سال 1400


گزارش بخش درمان در سال 1400
همراهان مهربان و همدل
 
یک سال دیگر هم گذشت و ما در کنار همدیگر، چون سالهای پیش، دست در دست هم، توفیق این را یافتیم که گامهایی در اندازه ی توان خود، در راستای کاستن از رنجهای هم نوعان و نشاندن لبخندهایی بر لبانشان برداریم.
و آدمی را چه رسالتی و چه سعادتی بزرگ تر از کاستن از رنج دیگران و افزودن بر شادیهایشان
 
به گفته ی صائب:
جهان شود لب پر خنده ای اگر مردم
کنند دست یکی در گره گشایی هم
 
برای مان مایه ی بسی دلخوشی است که در سالی که گذشت توانستیم با هم و در کنار هم، به مسوولیت خود در قبال جامعه ی خود بپردازیم.
 
 
همراهان مهربان و همدل! در سالی که گذشت، دست در دست هم توانستیم
در بخش درمان، با هزینه کردن حدود " ۷ میلیارد ریال" نزدیک به "۶۰۰ مورد خدمت درمانی به کودکان نیازمند"، در شاخه های قلب، ارتوپدی، ریه، گوارش، اورلوژی،‌ ترمیمی، گوش و حلق و بینی و چشم، ارائه دهیم. 
همچنین با هزینه کرد "۶۵۴ میلیون ریال" تعداد "سه دستگاه سونیکید" (جنین یاب) برای محاسبه میزان ضربان قلب جنین و تشخیص صدای آن،  خریداری و به بیمارستان راسک از استان سیستان و بلوچستان اهدا کنیم.
 در بخش آموزش نیز با هزینه کرد حدود "۲ میلیارد ریال" یک مدرسه سیزده کلاسی (دبستان نواب) را در شهر زهک زابل، بازسازی کنیم (البته بخشی از بازسازی به پس از نوروز موکول شد) و برای بیش از ۴۰۰ دانش آموز همنوع افغانستانی و ایرانی مان کتاب و وسایل کمک آموزشی بخریم.
 
 
 جدول چکیده ی کارکرد بخش درمان بنیاد همدلان کودک و نوجوان در سال ۱۴۰۰ را که برآیند همدلی مان است، در زیر می بینیم. و برای این اندازه توفیق، هر چند اندک، هستی و هستی بخش و هستی ساز را سپاس می گزاریم!
 
با کریمان کارها دشوار نیست