گل لبخند بر لبهای کودکی شکفت


گزارش جراحی اول ن.ا
گزارش فراخوان شماره ۵۷
 
چقدر سخت و سنگین است برای یک مادر... وقتی در حسرت لبخندهای فرشته گونه نوزاد خود، اندوهبار به او می‌نگرد... وقتی جگرگوشه‌اش را محروم از شیر خوردن، غمگنانه در آغوش می‌فشارد. 
اما حالا روزگار ورق خورده و روی خوش خود را نمایان کرده است!... آری؛ در زیر سقف خانه‌ای محقر و ساده در کوچه پس کوچه‌های شهر تهران ... حالا امید است که به طراوات یک لبخند زیبا بر لبان یک نوزاد نازنین، همه شادی و عشق یک خانواده شده! 
 «ن.ا» حدود یکسال پیش با چشمانی زیبا متولد شد... اما لبخند بر لبانش خشکیده بود. تا یکماه پیش، مشکل لب شکری بودن او برای خانواده‌اش یک غم بزرگ بود. نگرانی این خانواده مهاجر از این بابت بود که توان پرداخت هزینه عمل جراحی را نداشتند. در این میان، بنیاد همدلان پا پیش گذاشت و از طریق دوستان کمیته درمان خود و همکاری بخش مددکاری بیمارستان مرکز طبی، کار معاینات و آزمایشان آغاز شد. 
نتیجه مشخص گردید. ن.ا مجموعا سه عمل جراحی لازم دارد؛ هم عمل ترمیمی و هم عملهای رفع سوراخ کام و مشکل فک. برآورد هزینه این سه جراحی حدود شش میلیون تومان است. خوشبختانه این مبلغ طی فراخوان شماره ۵۷ و به همت یاران پرشور همدلان تامین و برای درمان چندمرحله‌ای ن.ا ذخیره شد. 
عمل نخست جراحی بر روی این کودک توسط دکتر جعفری انجام گردید و خوشبختانه موفقیت آمیز بود. هزینه اولین مرحله از این اقدام درمانی، با همکاری مددکاری بیمارستان و دریافت تخفیف قابل توجه، ‌از سه میلیون به اندکی بیش از یک میلیون تومان کاهش داشت که به حساب مرکز طبی کودکان واریز شد. عمل دوم ن.ا نیز شش ماه دیگر برای برطرف کردن شکاف کام وی انجام خواهد گرفت. 
پدرش با شادی و شعفی خاص می‌گوید جراحی این بچه و تغییر بارز چهره‌اش همه خانواده را از دور و نزدیک، متحیر کرده است.... بیش از همه مادرش را!... او می‌گوید همگی از ته دل دعاگوی خوبان هستیم. 
ما هم به شکرانه این اتفاق خوب و دیدن تغییرات صورت «ن.ا» به شادی نشسته‌ایم... کاش ندای قلبی این کودک معصوم به قلب شما هم برسد! 
به امید آنکه هر کودکی بی‌دغدغه بیماری همواره لبخند بر لب داشته باشد. 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان