در آرزوی شنیدن آهنگ خوش طبیعت


گزارش جراحی حلزون گوش 4 کودک
 
از تربت‌جام گرفته تا  قوچان و حاشیه‌های شهر بجنورد... طنین عشق و محبت پیچید و سرود عطوفت نواخته شده ... و این نوا آن‌چنان بلند و رسا بود که حتی به گوش  امیرمحمد، کلثوم، محمدطاها و علی هم رسید!
کمیته سلامت و درمان بنیاد همدلان کودک و نوجوان به دنبال رسالت خود برای کمک به کودکان، زمینه کاشت حلزون گوش را برای این بچه‌های معصوم فراهم نمود. این چهار کودک که با تأمین بموقع هزینه مالی، در نوبت جراحی کاشت حلزون گوش قرارگرفته بودند، همگی جراحی شدند و هم‌اینک در سلامت به سر می‌برند. در پایین عکس این عزیزان پس از جراحی به تصویر کشیده شده است.
 
***
 
امیرمحمد
 
امیرمحمد با چهار سال سن به‌شدت کم‌شنوا بود و برای درمان و جراحی کاشت حلزون گوش به کمک مالی نیاز داشت. پس از تأمین هزینه موردنیاز، نهایتاً در خردادماه سال جاری، عمل کاشت حلزون بر روی سیستم شنوایی امیرمحمد با موفقیت انجام گرفت. روستای ارکان در حوالی شهر قوچان جایی است که خانواده امیرمحمد در خانه‌ای فقیرانه با کمترین امکانات، زندگی سختی را می‌گذرانند؛ اما هم‌اکنون امواج شادی به خانه کوچک آنها رخنه کرده است.      
 
***
 
محمدطاها
 
محمدطاهای سه ساله نیز با خانواده‌اش در شهر تربت‌جام زندگی می‌کند. عمل جراحی وی در مرکز کاشت حلزون شهر مشهد با نتیجه‌ای رضایت‌بخش صورت پذیرفت.  هرچند پدر و مادر محمد نیز با مشکل کم شنوایی دست به گریبان‌اند، اما تنها آرزوی آنان سلامتی فرزند دلبندشان و بهره‌مندی او از نعمت شنوایی است. 
 
***
 
کلثوم
 
کلثوم در  بهمن سال ۸۹ در روستای ارکان بجنورد در خراسان شمالی به دنیا آمد. اولین آزمایش‌ها بر روی سیستم شنوایی‌اش نشان داد که او از هر دو گوش دچار کم شنوایی عمیق است و این امر نگرانی‌های زیادی را در خانواده‌اش دامن زد. در نهایت، کاشت حلزون گوش کلثوم با موفقیت در مشهد انجام گرفت و جوانه‌ی امید در دل خانواده‌ی رنج‌کشیده‌ی آنها به بار نشست.
 
***
 
علی
 
از سوی دیگر، در روستای بویا علی شهر بجنورد خانواده‌ای تنگدست زندگی می‌کنند که تنها درآمدشان همین یارانه‌های دولتی است. فقر این خانواده به‌قدری است که آن‌ها را حتی به نان شب محتاج نموده است. خوشبختانه اقدام درمانی خرداد امسال در مرکز کاشت حلزون خراسان سبب شد تا این کودک نیز زمزمه‌ی مهر و محبت را شنوا باشد.
 
***
 
مبلغ موردنیاز برای جراحی امیرمحمد معادل ۳ میلیون تومان با کمک دوستان هم‌پیمان ما در بنیاد همدلان و از طریق فراخوان شماره  ۴۸ گردآوری شد. مبلغ ۳ میلیون تومان هزینه محمدطاها نیز توسط مهرورزانِ موسسه خیریه پابلی خلعتبری و مبالغ پروتز گوش کلثوم (۶ میلیون تومان) و علی (۳ میلیون تومان) نیز از طرف یاران شریف و پرتلاش ما در موسسه خیریه نیکان تأمین گردید.
 
امید آنکه در آسمان شب این بچه‌ها ستاره مهربانی... ستاره‌ای دنباله‌دار باشد!
 
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان