آفتاب در قلب کوچکش لانه کرد


گزارش جراحی شراره
 
شراره دختر کوچولویی با ملیت افغان و متولد شیراز است. این کودک ۹ ماهه با حفره قلب، نقص دیواره بین دهلیزی و مشکلات ریوی ناشی از آن به دنیا آمده است. زمان مراجعه، وضعیت کودک چنان بحرانی بود که می‌بایست هرچه زودتر تحت عمل جراحی قلب باز قرار می‌گرفت.
 
این در حالی است که پدر ۴۹ ساله‌ی شراره با شغل کارگری و درآمدی ناچیز، باید شکم هشت خواهر و برادر دیگرش را هم سیر کند. همچنین این خانواده ۱۱ نفره در یک خانه‌ی استیجاری با کرایه ۵۰۰ هزار تومان، با کم‌ترین امکانات رفاهی زندگی می‌کنند و از یارانه و بیمه هم بی بهره‌اند.  واقعیت اینست که درآمد پدر، کفاف خورد و خوراک بچه‌ها را هم نمی‌دهد و چنانچه برخی کمک‌های گاه و بیگاه مردمی نباشد، خانواده قطعاً دچار بحران معیشتی خواهد شد.
هزینه‌ی کامل عمل جراحی حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده بود. پدر شراره با فروش موتوسیکلت و بخشی از وسایل منزل توانست ۵ میلیون تومان از مخارج جراحی فرزند خود را فراهم کند. مابقی توسط بنیاد همدلان کودک و نوجوان تقبل گردید و شراره کوچولو دوم آبان بستری و به دست دکتر قاسم زاده جراح بیمارستان فقیهی شیراز سپرده شد.
خوشبختانه با انجام عمل جراحی ASD (ترمیم دیواره بین دهلیزی) و PDA (ترمیم حفره‌های قلبی)، اکنون بیمار در شرایط خوبی به سر می‌برد.
شراره کوچولو ۱۰ آبان به سلامت از بیمارستان ترخیص شد. بنیاد همدلان کودک و نوجوان توانست با اخذ تخفیف دستمزد پزشک معالج ۱٫۵ میلیون دیگر را هم کسر نماید. نهایتاً هفت میلیون باقیمانده توسط بنیاد و با کمک یکی از حامیان پرمهر و محبت خارج از کشور پرداخت گردید.
 
 
حال فرشته‌ی کوچک ما خوب است... این را می‌شود از لبخندها و شیطنت‌های کودکانه او فهمید. به امید روزیکه او پرنفس بدود و پرتوان بازی کند!
بنیاد همدلان کودک و نوجوان