رامین چشم به آینده‌ای روشن دارد


گزارش جراحی قلب رامین
 
رامین پسرک ۹ ساله از کشور افغانستان نسبت به سنش کوچک‌تر نشان می‌دهد. او در کلاس سوم ابتدایی درس می‌خواند. می‌گویند رامین به درس و مشقش خیلی اهمیت می‌دهد، چرا که می‌خواهد در آینده، خودش و خانواده‌اش را از فقر و تنگدستی نجات دهد. او آرزو دارد همچون پسرهای همسن و سالش بدود و بازی کند اما گاهی قلبش یاری نمی‌کند و خیلی زود خسته و کم نفس می‌شود. رامین از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی حفره بین دو بطن بوده است و به دستور پزشک متخصص می‌بایست تحت عمل جراحی باز قرار می‌گرفت تا حفره مسدود شود. 
پدر این خانوادهٔ افغان ۳۵ ساله و بی‌سواد است. او بر روی زمین‌های دیگران به باغداری و کشاورزی می‌پردازد و از راه کارگری ماهانه حدود ۸۰۰ هزار تومان درآمد دارد. رامین سه خواهر و برادر دیگر هم دارد و این خانوادهٔ شش نفره در یک خانهٔ اجاره‌ای یک خوابه زندگی می‌کنند. آن‌ها در حومهٔ تهران با پرداخت ۵ میلیون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان اجاره، زندگی خود را به سختی می‌گذرانند؛ این در حالی است که تنها نان آور خانواده پدر است و مادر نیز خانه دار و بیکار است. 
پیش از آشنایی آنان با بنیاد همدلان کودک و نوجوان، رامین در بیمارستان مدرس تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود، اما به دلیل فشار بالای ریه، برای انجام آنژیوگرافی، دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند تا مشکل بررسی شود. سرانجام بیمار آنژیوگرافی می‌شود و هزینه آن از سوی بنیاد همدلان تامین می‌گردد. رامین در حال حاضر از بیمارستان ترخیص شده و قرار است در صورت نیاز به جراحی تکمیلی، طی یک فراخوان از سوی بنیاد همدلان، برای تامین هزینهٔ عمل قلب مشارکت لازم صورت پذیرد. 
و در ‌‌نهایت، آرزوی ما اینکه: تن رامین عزیزمان به ناز طبیبان بی‌نیاز باد! 
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان
کمیته سلامت و درمان