مرواریدهای عاطفه دوباره درخشید – گزارش فراخوان شماره ۵۶


گزارش جراحی قلب ساناز
 
در کوچه پس کوچه های خیابان میرزا کوچک خان در شهر شیراز، عطری از گل‌واژه‌های امید در کانون یک خانواده جوان پیچید. همیاری دلباختگانِ کودکان در پاسخ به فراخوان درمان شماره ۵۶، کودک هفت ماهه ای را دوباره به خانواده‌اش بازگرداند.
 
مادر بیست و دو ساله ساناز با همان لهجه شیرین ساکنان شمال افغانستان می‌گوید: «من ممنون این همه محبت هستم که اگر این کمک‌ها نبود شاید دخترم الان زنده نبود... اما حالا ساناز هر روز بهتر می‌شود.» در گوشه ای از اتاق، این دخترک ناز به آرامی به خواب رفته است. نگاه مادرش به ساناز نهایت عشق مادر به فرزند را به تصویر می‌کشد، از گونه‌هایش اشکی جاری می‌شود و دوباره خدا را شکر می‌کند. مادر این بچه به ناچار، بسیاری از لوازم زندگی‌اش را فروخت و خرج درمان ساناز کرد. اکنون خانه‌شان خالی است اما خانه دلشان لبریز از شوق امید است.
 
ساناز در آذر ماه سال ۹۳ متولد شد و به طور مادرزادی دارای حفره و شریان‌های باز در بطن و دهلیز بود و علاوه بر آن لب شکری هم هست. با تشخیص پزشک معالج ساناز می‌بایست به سرعت تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت؛ اما مشکل اصلی تأمین هزینه جراحی بالغ بر ۱۷ میلیون تومان بود. در این راستا دست‌اندرکاران بخش مددکاری بیمارستان فقیه شیراز  تلاش‌های زیادی نمودند. تأمین بخشی از این هزینه را افراد خیر بیمارستان به عهده گرفتند. پدر و مادر نیز با فروش لوازم زندگی خود، سه میلیون تومان از هزینه را تأمین کردند.
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان نیز با همیاری صمیمانه حامیان خود در طی فراخوان ۵۶،مبلغ ۷ میلیون تومان را در زمانی کوتاه تأمین و پس از ترخیص ساناز به حساب بیمارستان پرداخت نمود.
 
امید است که درمان و مداوای ساناز کوچولوی ما در مسیر مطلوب پیش برود. بنیاد همدلان پس از بهبودی قلب ساناز، هماهنگی لازم برای یک جراحی ترمیمی روی لبهای این کودک را نیز انجام خواهد داد.
 
در بالا عکس ساناز پس از یک جراحی دشوار را مشاهده می‌کنید... به امید روزیکه عکس لبخند او را به شما هدیه کنیم.
 
و دعای ما نثار همه مسافران این غافله مهرورزی .... یارانی که خالص و سبکبال همراه این کاروان عشق شدند!
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان