بارقه های امید دوباره نمایان شد - گزارش فراخوان شماره ۵۲


گزارش جراحی قلب سمیرا
بارقه های امید دوباره نمایان شد - گزارش فراخوان شماره ۵۲
 
زندگی سمیرا، حکایت تلخ دختر نوجوانی است که وقتی برادر کوچکش را در حال بازی می‌بیند از این که نتوانسته مانند او کودکی کند، غمگین می‌شود. او به دلیل مشکل حاد قلبی از همان طفولیت هرگز مجالی برای بازی و فراغت های کودکانه نیافته است. در نه سالگی پدرش را از دست داد و طعم تلخ نداری و بی خانمانی را از همان دوران ابتدای زندگی چشید. متاسفانه همین پارسال بود که او و خانواده‌اش بیش از دو ماه را در کوچه و زیر سقف آسمان زندگی کردند و زخم نگاه مردم کوچه و بازار تا اعماق وجودشان رخنه کرد.
 
سمیرا یک کودک کار است.  با همه بیماری و با همه سختی‌ها و مشقات، با زندگی جنگیده و هرگز از پای ننشسته است. او  بی وقفه تلاش کرده نان آور خانه ای باشد که در آن مادر رنج کشیده و دو برادر کوچکش روزگار دشواری را می‌گذراندند. سمیرا تا پاسی از شب سر چهارراه‌ها و پمپ بنزین‌ها  فال می فروخت تا با عایدات ناچیز آن، دستکم سفره‌شان از نان تهی نشود.
 
مادرش مبتلا به دیابت است و گاهی به مرحله خطرناکی می‌رسد. خیلی از اوقات خوراکشان نان خالی است و با کمترین‌ها سر می‌کنند.
 
آرزوهای سمیرا اما چندان بزرگ و دست نیافتنی نیست؛  «آرزویم داشتن یک دست مانتو شلوار و یک چادر مشکی نوست. وقتی دخترهای همسن و سال خودم را می‌بینم که با مانتوهای رنگارنگ می‌آیند و می‌روند و همگی شاد و خندانند؛ حسرتم دو چندان می‌شود!»
 
سمیرا متولد سال ۷۷ از شهرستان زاهدان است. او اکنون با خانواده‌اش در خیابان شوش در یک اتاق اجاره ای فاقد هرگونه امکانات اولیه  با ۱۵۰ هزار تومان کرایه زندگی می‌کند.
 
این دختر سختکوش از طریق سازمان پزشکان بدون مرز به بنیاد همدلان کودک معرفی شد و فرایند درمانش در بیمارستان مدرس دنبال شد. باتوجه به وضعیت اضطراری‌اش، سریعاً بستری شد و دکتر قاسمی او را تحت عمل آن‍‍ژیو پلاستی قرار داد.  طی این عمل در قلبش استند کار گذاشته شد.  طبق نظر پزشک او می‌بایست شش ماه دیگر مجدداً مراجعه کند تا با کمک این استند و در چند نوبت آنژیو، مشکل قلبی وی کامل برطرف گردد.
 
طی تماسی که با سمیرا داشتیم حالش خیلی بهتر است اما درد شدید در پاهایش هنوز ادامه دارد. کمیته درمان بنیاد همدلان معالجه سمیرا  را پیگیر خواهد بود. ضمن آنکه برای کمک‌های مددکاری به او پیشقدم شده است.
 
از آنجاکه پدر سمیرا افغان بود، خانواده‌اش تحت پوشش طرح تحول سلامت و تخفیفات بیمه قرار نمی‌گیرند و از همین رو، هزینه های جراحی او حدود ۱۵ میلیون و نهصد هزار تومان تمام شد که مبلغ ۱۱٫۵ میلیون آن بابت تجهیزات استند بوده است.
 
خوشبختانه با حمایت تحسین برانگیز یاران در پاسخگویی به فراخوان شماره ۵۲ مورخ ۱۰ خرداد ۹۴، در زمانی کوتاه این رقم تأمین شد و سمیرا سریعاً تحت عمل قرار گرفت و از خطر رهایی یافت.
 
سپاس از همه یاران، چه در داخل و چه در خارج کشور که با ذرات عشقشان، قلب پردرد سمیرا را سرشار کردند و نفس کشیدن را برایش آسان نمودند.
 
به امید تداوم انسانیت!
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان