عطر خوش سلامتی به مشام محمد رسید


گزارش جراحی قلب محمد
در اردیبهشت‌ماه ۹۳ دو نوزاد چندروزه برای جراحی قلب فوری نیازمند یاری بودند. اینگونه بود که فراخوان شماره ۴۲ با هدف یاری رسانی به «نوراله» و سپس «امیرحسین» منتشر شد و با همت بلندِ دوستان پاکدل، مبلغ موردنیاز تامین شد. 
اما طبق نظر پزشکان متخصص، عمل جراحی قلب باز برای هر دو نوزاد ریسک بالایی به همراه داشت. بدین ترتیب، علی‌رغم تلاش ما برای متقاعد نمودن خانواده‌ها، ‌ متاسفانه پدران بجه‌ها ریسک جراحی را نپذیرفتند و هر دو طی فواصل زمانی مختلف فرزندان خود را از بیمارستان ترخیص نمودند. اما شاید قسمت اینگونه بود تا با اجازه شما عزیزان این مبلغ برای هزینه جراحی قلب یک نوجوان دردمند صرف شود. 
 «محمد» متولد چهارم فرودین سال ۷۵ در روستای دهنوی شهرستان ملایر است. وی از بدو تولد با بیماری شدید قلبی دست به گریبان بوده است. پدر ۴۲ ساله محمد از لحاظ جسمی بسیار ناتوان است. با این وجود، بر روی زمین کار می‌کند و از راه کشاورزی و یارانه دریافتی، به‌سختی روزگار می‌گذراند. محمد به همراه خانواده هفت نفره‌اش، در روستا در یک منزل بسیار محقر و قدیمی با کمترین امکانات زندگی می‌کنند. 
به علت وضعیت وخیم مالی خانواده، درمان محمد چند سال به تعویق افتاد و شرایط او را نگران کننده ساخت. خوشبختانه سال گذشته نماینده ما در ملایر این عزیز را شناسایی و سریعا به ما معرفی نمود. با هماهنگی کمیته درمان همدلان، محمد عازم تهران شد و معاینات و آزمایشات اولیه آغاز گردید. در ابتدا در مرداد ماه سال ۹۲ بر روی قلب وی اکو و آنژیو انجام گرفت. سپس با پیگیری و نظارت کمیته درمان، بیمار در بهمن ماه سال گذشته برای ویزیت مجدد، به بیمارستان مدرس و سپس رجایی ارجاع داده شد. در بیمارستان رجایی پس از شور پزشکی، وقت عمل به اوایل سال ۹۳ موکول گردید. 
سرانجام محمد در این بیمارستان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. خوشبختانه او این عمل سخت را به سلامت پشت سر گذاشت و در اردیبهشت ۹۳ از بیمارستان مرخص شد. سپس محمد مجددا برای ویزیت و اکو در تاریخ هفتم خرداد به بیمارستان رجایی مراجعه کرد که معاینات، نتیجه عمل را رضایتبخش نشان می‌داد. 
هزینه جراحی و بستری شدن در بیمارستان با تخفیف، حدود چهل و پنج میلیون ریال برآورد شد که از محل مبالغ جمع آوری شده برای فراخوان ۴۲ پرداخت گردید. 
و شما عزیزان، امروز در شادی بی‌وصف محمد سهیم هستید. چون همیشه، قدردان آغوش پرمهرتان هستیم... آغوشی که همواره به سوی بیکرانِ مهربانی گشوده است. 
 
کمیته سلامت و درمان
بنیاد همدلان کودک و نوجوان