شکوفه امید در قلب شیشه‌ای شکفت


گزارش جراحی قلب مهسا
گزارش فراخوان شماره ۵۹
معصومیت انباشته در نگاه او قلبم را ویران می‌کند! چگونه از این چشمان مه آلود گذر کنم؟ چگونه خود را آرام کنم؟ از خود می‌پرسم مگر قلب کوچک او چقدر گنجایش دارد که اینهمه درد را در خود جای داده است؟!
و من... بی قرار و سرگشته در این فضای پرغبار رها شده‌ام...  با دریغی نفس گیر و آهی جان سوز!
مهسا فقط ۶ سال دارد؛ اما در این اندک زمان گذشته از زندگیش، فقط درد و رنج را تجربه کرده است. او وقتی چشم به این دنیا گشود، یک بیماری سخت قلبی را با خود یه همراه داشت. روزگار به این فرشته کوچک مجال شادی نداد! در همان اوان تولد، پدرش را از دست داد. او که در مسیر جاده بهشت‌زهرا گل‌فروش بود با خودروی عبوری تصادف کرد و چشم بر این دنیای ناملایم بست.
اما مادر جوان مهسا در میانه این طوفان، درمانده بود و ناگزیر از بدوش کشیدن باری از مصائب به جا مانده. هیچگونه پشتوانه و منبع درآمدی نداشت. ملیت افغان او و فرزندش، دستشان را از بیمه و یارانه هم کوتاه کرده بود. در این شرایط، مادر برای گذران زندگی به خیاطی رو آورد؛‌ اما به دلیل شرایط بیماری مهسا نمی‌توانست او را تنها بگذارد و سرکار برود. او مدتی هم در منزل به کار خیاطی مشغول شد که همسایه‌ها به دلیل سرو صدا به او اجازه کار ندادند. در حال حاضر مادر مهسا تنها باکمک‌های مردمی، هزینه اجاره و مخارج خورد و خوراک روزانه را تأمین می‌کند.
اما گذشته از همه این مصیبتها، هزینه‌های درمان مهسا به تنهایی کمرشکن است. این دختر نازنین، مبتلا به بیماری TOF می‌باشد که در این بیماری قلب دارای گوشت اضافه و حفره است. پیش از این، یک بار مهسا به یاری مؤسسات خیریه تحت جراحی قلب قرار گرفت و برایش شنت کار گذاشته شد اما بهبودی کامل حاصل نشد.
بنیاد همدلان کودک و نوجوان پا پیش گذاشت. کمیته درمان او را تحت پوشش قرار داد و فرایند معالجه مهسا مجدداً از سر گرفته شد. پس از آزمایشات و معاینات اولیه در بیمارستان دولتی شهید مدرس برای او جراحی قلب باز تجویز شد. اما این جراحی نیازمند تأمین هزینه‌ای گزاف بود!
این عمل برای مهسا حیاتی بود و باید انجام می‌شد. بنیاد همدلان با تکیه بر یاران وفادار خود دست بکار شد.  پاسخگویی سریع حامیان مهربان به فراخوان شماره ۵۹، سبب شد تا در همان روزهای نخست، مبلغ ۷ میلیون جمع آوری شود. به موازات آن، مبلغ ۱۳ میلیون هم توسط یکی از حامیان خوب خارج از کشور تأمین شد. بدین ترتیب مقدمات عمل مهم و ضروری مهسا کوچولو مهیا گردید و بلافاصله برای وی وقت عمل گرفته شد.
اما خبر خوش آنکه مهسا کوچولوی ما در مهرماه ۹۴ جراحی شد. یک جراحی خوب و موفق!  طی این جراحی در بیماستان شهید مدرس، مهسا توسط دکتر حکمت تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. در این عمل، سوراخ قلب او بسته شد، گوشت اضافه برداشته شد، شنت برداشته و برایش دریچه حیوانی گذاشته شد.
اما هزینه جراحی مهسا بیش از برآورد اولیه بود. کل مبلغ این جراحی معادل ۳۶ میلیون تومان شد که هزینه بالای جراحی به علت ملیت افغان این کودک بود. در این میان، مبلغ ۲۴ میلیون از طرف بنیاد همدلان کودک و نوجوان و مابقی از طریق مشارکتهای مردمی به حساب بیمارستان پرداخت و نهایتاً اجازه ترخیص برای کودک صادر شد.
خوشحالیم که در آخر قصه، مهسا به سلامت در آغوش گرم مادر جا گرفت. طی تماسی که امروز (۹۴/۸/۱۰) با مادر او داشتیم خوشبختانه حال فرشته کوچولوی ما خوب و وضعیت جسمانیش مطلوب است. کمیته درمان، وضعیت مهسا را برای معاینات و مراقبتهای پس از جراحی دنبال خواهد کرد.
 
یاران همدل؛
در این مسیر سبز با ما همسفر شدید... برای کمک به مهسا عاشقانه قدم در این راه گذاشتید...  و در آخر؛ تنها شاید یک جمله، خستگی را از تنتان به در کند:‌    "کودکی نجات پیدا کرد!"
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان