آرزوهایی به رنگ آبی آسمان!


گزارش جراحی مژگان
دختری است آرام و کم حرف و بسیار علاقه‌مند به درس و مدرسه. او سیزده ساله و کلاس هشتم است. مژگان می‌خواهد درسش را همچنان ادامه دهد تا روزی که هم کمک خرج خانواده و هم انسان مفیدی برای جامعه‌اش باشد. وقتی نقاشی می‌کشد، رنگ آبی آسمان و آبی نیلگون دریا را بیش از دیگر رنگ‌ها حس می‌کنی. حتی از برخی لوازم و لباس‌هایش می‌فهمی که با رنگ آبی انس بیشتری دارد.
آرزویش این است که روزی بتواند به راحتی و بدون کمک دیگران راه برود و یا مانند همکلاسی‌هایش در حیاط مدرسه از این سو به آن سو بدود. دوست دارد حوصله‌اش که سر می‌رود، مثل خیلی از بچه‌ها، سری به کوچه بزند و حال و هوایش عوض شود. دلش می‌خواهد وقتی خوبِ خوب شد خریدهای خانه را خودش انجام دهد تا باری از دوش پدر و مادرش بردارد. آرزوهای مژگان هزینه‌ای ندارد بیشتر از جنس مهربانی و صفای دل است ...
او از بدو تولد مبتلا به مشکل شدید استخوان است و تاکنون چندین بار برای رفع کوتاهی و ناهنجاری‌های استخوانی زیر تیغ عمل جراحی رفته است.
پدر خانواده با تحصیلات ابتدایی، ۴۵ سال دارد و از راه کارگری درآمد کسب می‌کند. دخترک از اینکه خانواده آن‌ها  علاوه بر هزینه‌های زندگی، باید هزینه‌های گزاف آمپول رشد و سایر مراحل درمانی او را بر عهده گیرند، دچار غم و اندوه (افسردگی) شده است. خانواده چهار نفره آن‌ها در یک منزل استیجاری ۴۵ متری (۹ میلیون رهن کامل) زندگی می‌کنند و تنها برخی لوازم ضروری زندگی را دارند.
مژگان با هماهنگی بنیاد همدلان کودک و نوجوان در شهریور ماه گذشته از سوی دکتر مددی با هزینه ۹ میلیون تومان در یک کلینیک تخصصی تحت عمل جراحی قرار گرفت. نیمی از این هزینه توسط خانواده تقبل شد و نیمی دیگر یعنی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را بنیاد همدلان به مدد یکی از حامیان مهربان و دلسوز خارج از کشور تأمین و پرداخت نمود.
به امید آنکه آسمان مژگان همیشه آبی و  آفتابی باشد!
بنیاد همدلان کودک و نوجوان