فردای روشن و شفاف نمودار شد


گزارش جراحی چشم آرتین و حسام الدین
 
آسمان می‌درخشد و ستاره‌های شیدای شب دوباره رخ می‌نمایند، گویی در پی چشمان شوخ و شاد کودکی بازیگوش بی‌پروا سوسو می‌زنند... به امید آنکه دو چشم زیبای آن کودک پرده بگشاید! 
 «آرتین» در یازدهم اسفند ۸۹ در شهر پاوه به دنیا آمد. او از بدو تولد مبتلا به استرابیسم یا انحراف شدید چشم بوده است. این کودک همچنین در روز سوم تولدش دچار تشنج مغزی شد و در نتیجه از هر دو پا دچار گرفتگی ماهیچه گردید و در نتیجه پاشنه‌اش کوتاه شد به طوری که نمی‌توانست پا‌هایش را روی زمین قرار دهد. متاسفانه با وجود یک سال کار درمانی مشکل بر طرف نشد. 
پدر آرتین ۳۳ ساله و دیپلمه است و با شغل کارگری ماهانه حدود ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارد. مخارج این خانواده چهار نفره به سختی تامین می‌شود. از دیگر سو پدر آرتین نیز مبتلا به استرابیسم چشم چپ است. آن‌ها در یک منزل روستایی با کمترین امکانات مالی زندگی می‌کنند و پنج میلیون نیز بدهکار هستند. 
آرتین از سوی موسسه خیریه‌ای در کرمانشاه به بنیاد همدلان کودک معرفی شد. او در شهریور امسال در بیمارستان فارابی و تحت نظر دکتر عامری با تزریق آمپول بوتاکس به چشم با هزینه ۱۲۰ هزار تومان و تجویز عینک با هزینه ۲۹۰ هزار تومان تحت درمان قرار گرفت. 
گفتنی است این کودک، با حمایت کمیته درمان بنیاد همدلان برای رفع مشکل کوتاهی پا نیز معاینات و عکسبرداریهای لازم را انجام داده و در نوبت جراحی قرار دارد. 
 «حسام الدین» نیز با ۱۰ سال سن متولد تایباد است. او در دو ماهگی ناگهان دچار تشنج سختی شد و از آن پس مبتلا به دوبینی گردید. 
پدر حسام الدین ۴۷ ساله و از راه پیشخدمتی ماهانه درآمدی معادل ۴۰۰ هزار تومان دارد. آن‌ها فرزند دیگری به نام یزدان دارند که دو ساله و سالم است. این خانواده در یک منزل استیجاری با ۲۷۰ هزار تومان اجاره زندگی می‌کنند. 
بیمار با مساعدت مالی بنیاد همدلان کودک به بیمارستان فارابی معرفی، معاینات لازم بر روی او صورت گرفت و نهایتا از سوی دکتر عامری برای حسام عینک مخصوص تجویز شد. طبق تشخیص پزشک متخصص، با توجه به مشکل دوبینی و لرزش دست حسام الدین، این کودک باید فعلاً هر ماه داروی اعصاب استفاده کند تا بیماریش بیش از این تشدید نشود. هزینه تهیه داروی این کودک، ماهانه ۷۵ هزار تومان است که خوشبختانه از طریق حمایت یکی از یاوران پاکدلِ بنیاد تامین می‌شود. 
به امید دنیایی صاف و یکرنگ برای همه کودکان... 
کمیته سلامت و درمان بنیاد همدلان کودک و نوجوان