زهرا زمزمهٔ مادر را تجربه کرد


گزارش جراحی گوش زهرا
 
زهرا کوچولوی سه ساله هر چه می‌گذرد زیبا‌تر و کنجکاو‌تر می‌شود. او برای شناخت محیط و پیرامونش تلاش می‌کند خود را به اشیا و وسایل نزدیک و لمسشان کند، اما این تلاش و جنب و جوش چندان نتیجه‌ای ندارد. این کودک به طور مادرزادی از نعمت شنوایی هر دو گوش محروم است و به دلیل مشکل حلزون گوش و مایع درون گوش قدرت ایستادن و راه رفتن را نیز ندارد. متاسفانه همین موضوع باعث شده که زهرا از خواسته‌های طبیعی خود مانند ایستادن، راه رفتن و بازی کردن محروم بماند. 
زهرا برای ایستادن و راه رفتن نیاز به حضور در جلسات کار درمانی دارد؛ هر چند مدت کوتاهی این کار از سوی خانواده‌اش پیگیری شد امابه دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی پرداخت هزینه برای هر جلسه ۲۰ هزار تومان، پدر زهرا به ناچار و با اندوه فراوان ادامهٔ درمان فرزند عزیزش را متوقف کرد. این پدر ۲۹ ساله تنها ۹ کلاس درس خوانده و یک کارگر سادهٔ ساختمانی است. پدر زهرا کوچولو با همهٔ تلاشی که می‌کند در ‌‌نهایت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دستش را می‌گیرد که تازه بخش مهمی از این مبلغ خرج کرایه خانه (ماهانه ۳۰۰ هزار) و اقساط وام پول رهن (ماهانه ۱۲۰ هزار) می‌شود. این در حالی است که هزینه‌های درمان زهرا نیز‌گاه و بی‌گاه این سختی و بار زندگی را دو چندان می‌کند. 
با مشارکت بنیاد همدلان کودک و نوجوان، زهرا در تیر ماه ۹۳ در نوبت کاشت حلزون قرار گرفت. در شهریور ماه‌‌ همان سال به دلیل لغو عمل کاشت حلزون یک بیمار دیگر، زهرا زود‌تر از موعد در بیمارستان لقمان و توسط دکتر افتخاریان تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه مشکل شنوایی او برطرف گردید. هزینهٔ نهایی درمان این کودک بالغ بر ۶ میلیون تومان بود که مبلغ ۱. ۵ میلیون تومان آن توسط بنیاد همدلان تامین شد. 
 
زهرا جان؛ آیا می‌شنوی؟... این صدای دلنشین باران است! 
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان
کمیته سلامت و درمان