نازنین زهرا از لذت شنیدن بهره‌مند شد


گزارش جراحی گوش نازنین زهرا
نوای یک موسیقی ناب؛ نغهه دلنشین یک قناری؛ آوای خوش باران؛ صدای باد وقتی میان شاخه‌های درختان می‌پیچد و صدای امواج که بر ساحل می‌کوبد... این‌ها هم هستند؛ اما دریغ و افسوس... نه برای همه! 
نازنین زهرا ۴ ساله در شهرستان بجنورد متولد شده است. این کودک از بدو تولد با کم شنوایی عمیق دو گوش به دنیا آمد. در آغاز از سمعک و کلاس‌های توانبخشی برای بهبود نسبی بهره‌مند شد اما این درمان‌های موقتی مشکل نازنین زهرا را به طور کامل برطرف نکرد. پزشک معالج او تنها راه بهبودی این کودک را کاشت حلزون اعلام کرد. برای انجام عمل یادشده، مشکلات مالی فراوانی بر سر راه این خانواده بی‌بضاعت وجود داشت. 
پدر نازنین زهرا ۲۸ ساله و دارای تحصیلات سیکل و کارگر فصلی است. او از این راه تنها ۱۷۰ هزار تومان درآمد دارد. خانواده چهار نفره نازنین زهرا در یک منزل شخصی روستایی با کمترین امکانات رفاهی زندگی می‌کنند. آنان حتی این خانه را با وام ده میلیون تومانی خریداری کرده‌اند و اقساط آن را نیز ماهانه پرداخت می‌کنند. 
از سوی دیگر، در آن زمان فرزند اول این خانواده نیز نیاز به کاشت حلزون داشت اما با توجه به اینکه او پنج ساله بود، مشمول کاشت حلزون آزاد شد و پرداخت این هزینه از عهدهٔ پدر جوان خانواده خارج بود. افزون بر این، هر دو کودک این خانواده، به درمان مستمر و حداقل هفته‌ای دو جلسه نیاز داشتند اما رفت و آمد از روستا به شهر برای پیگیری جلسات توانبخشی برای خانواده بسیار پر هزینه بود. 
سرانجام با همراهی بنیاد همدلان کودک و نوجوان این بچه تحت پوشش قرار گرفت. هماهنگیهای لازم توسط کمیته درمان انجام گرفت و ۶ میلیون مبلغ جمع آوری شده برای نازنین زهرا به حساب هیات امنای ارزی واریز گردید. 
از مجموع مبلغ مورد نیاز،۰۰۰ . ۵۰۰. ۲ تومان توسط حامیان صمیمی و همدل و از طریق فراخوان شماره ۴۴ مورخ ۲۱. ۵. ۹۳ گردآوری شد. مابقی مبلغ جراحی نازنین زهرا یعنی۰۰۰ . ۵۰۰. ۳ تومان نیز توسط دوستان عزیزمان در «موسسه خیریه نیکان» تامین شد. 
از آن پس، بیمار در نوبت کاشت حلزون بیمارستان بقیه‌اله ‌اعظم قرار گرفت و نازنین زهرا در تاریخ نهم آبان ۹۳ توسط دکتر محمد اجل لوییان تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفت. 
اکنون این کودک خردسال با دست‌های پر مهر شما خوبان نیک اندیش و نیک کردار از لذت شنیدن بهره‌مند شده است. 
مهرتان پایدار.... 
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان
کمیته سلامت و درمان