دستان دو کودک با شاخه‌های امید پیوند خورد


گزارش درمان ابولفضل و دنیا
دستان کوچک «دنیا» دوباره لطافت شبنم را حس می‌کند و جوانه‌های سبز لابلای انگشتان «ابوالفضل» می‌روید... آری! دوباره گلِ آفتاب در چشمانشان خواهد شکفت! 
 «ابولفضل» و «دنیا» ناخواسته سالهای نخست کودکی را با تلخی آغاز کردند. ابوالفضل دهم مهر ۸۵ در ملایر با ضایعه چسبیدگی انگشتان دست به‌دنیا آمد. او از بچه‌گی رنج و محدودیت‌های زیادی را تحمل کرد؛ اما خانواده به‌علت بُنیه ضعیف مالی از عهده مخارج عمل وی بر نمی‌آمدند. 
 «دنیا» نیز کودکی از مهاجران افغان است که دو سال پیش در تهران متولد شد. متاسفانه دست این کودک در ایام عید با آب جوش دچار سوختگی شد و این حادثه منجر به چسبندگی انگشتان دست و گوشت اضافه بر روی پوستش گردید. 
شرایط مالی هر دو خانواده بسیار نامطلوب است. پدر «ابوالفضل» از راه کارگری و دریافت یارانه مخارج زندگی را تامین می‌کند. ابوالفضل با خانواده پنج نفره خود در روستای ازندریان در یک منزل استیجاری ساکنند و ماهانه ۱۲۰ هزار تومان بابت اجاره‌ب‌ها پرداخت می‌کنند. 
پدر «دنیا» نیز متاسفانه معتاد و در کمپ بستری است. او شغلی ندارد و مادر خانواده با کار موقت در خیاطی با مشقت فراوان خرج خانواده شش‌نفره خود را تامین می‌کند. این خانوار که از دریافت یارانه نیز محرومند، ماهانه ۳۰۰ هزار تومان نیز بابت کرایه ‌خانه خود در پاسگاه نعمت‌آباد پرداخت می‌کنند. دو ماه قبل از این اتفاق نیز مرضیه خواهر دنیا به‌علت سقوط از پشت بام دچار شکستگی فک و دندان و پا شده بود که خرج سنگینی بر دوش خانواده گذاشت و آنان را مقروض ساخت. 
در ‌‌نهایت، این دو عزیز تحت پوشش بنیاد همدلان کودک و نوجوان قرار گرفتند و مراحل درمانشان آغاز شد. با نظارت کمیته سلامت و درمان، «ابوالفضل» که سه انگشت دست راستش به هم چسبیده بود، در بیمارستان نورافشار تهران و توسط دکتر فتحی تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک انگشتش باز شد. او دو عمل دیگر نیز دارد که طی آن بر روی دیگر انگشتانش کار می‌شود. 
درمان «دنیا» نیز دو مرحله داشت. نخست در هفدهم فروردین ۹۳ به بیمارستان شهید مطهری معرفی و به صورت روزانه پانسمان دستش تعویض شد. سپس طبق نظر پزشک متخصص در نهم تیرماه ۹۳ تحت عمل جراحی قرار گرفت. هزینه پانسمان و جراحی معادل ۲۳ میلیون ریال توسط بنیاد همدلان و از محل کمکهای مردمی پرداخت شد. 
اما تلخی‌ها را هم پایانی است! دیگر این دو کودک بی‌واهمه دستان خود را برای دوستی دراز خواهند کرد... دیگر آنچنان غمگین نخواهند بود! 
آری! سیاه‌ترین نقطه شب، نزدیک‌ترین زمان به سپیده‌دم است... 
کمیته سلامت و درمان
بنیاد همدلان کودک و نوجوان