رقص با نوای پرشور پرندگان!


گزارش درمان امیرحسین
امیرحسین کودکی حدوداً چهار ساله اهل  گرگان  است. پدر و مادر این کودک هر دو ناشنوا و کم سواد هستند و در یک منزل اجاره‌ای ۵۰ متری با ۲۰۰ هزار تومان اجاره در یکی از مناطق بسیار فقیرنشین گرگان زندگی می‌کنند.
 
پدر امیرحسین کارگر روزمزد است که باید سر گذر بایستد تا کار پیدا کند. او به دلیل ناشنوا بودن و عدم مهارت ایجاد ارتباط مؤثر توانایی خوبی در گرفتن کار ندارد و به همین دلیل در حدود ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارد.
 
به دلیل فقر بیش از اندازه خانواده و ناشنوایی آنان، متاسفانه پیش از این، هیچ درمانی برای امیرحسین انجام نگرفته بود. این پسرک نازنین با مساعدت بنیاد همدلان کودک به کلینیک شنوایی سنجی پژواک در مشهد معرفی شد و پس از انجام تست و معاینات اولیه برای او سمعک تجویز شد.
 
هزینه سمعک و تست شنوایی جمعاً بالغ بر سه میلیون و ۸۵۵ هزار تومان بود که با در نظر گرفتن تخفیف ۲۰ درصد کلینیک شنوایی سنجی سه میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد. هزینه سمعک توسط یکی از حامیان عزیز بنیاد همدلان در خارج از کشور تأمین گردید و تهیه سمعک برای این کودک میسر شد.
 
امیرحسین باید در حدود شش ماه در کلاس‌های گفتار درمانی شرکت کند و بعد از شش ماه مجدد شنوایی او مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت امکان کاندیدای مناسبی برای کاشت حلزون باشد.
 
به امید فراهم شدن شرایط جراحی کاشت حلزون برای امیرحسین و شنوایی کامل او...
بنیاد همدلان کودک و نوجوان