دستهای یخ زده زمستان با شعله محبت گرم شد


گزارش درمان سعید

دستهای یخ زده زمستان با شعله محبت گرم شد


سخت است... حقیقتا سخت است اینکه چشم بازکنی و خود را متفاوت از دیگران ببینی! سخت است برای یک کودک، یافتن پاسخی آرامبخش برای پرسش‌هایی بیشمار! 
ورود فرزند معلول و بیمار به خانواده، برای هر پدر و مادر رنج بزرگی را به همراه دارد. حال اگر بضاعت مالی خانوار اندک و دست‌ها نیز تهی باشد، این دیگر مصیبتی مضاعف خواهد بود. 
«سعید» یکی از کودکانی است که با انحراف شدید ستون مهره‌ها و عوارض آن در اندام‌های مختلف به‌دنیا آمد. او متولد دهم دی‌ماه سال ۱۳۸۳ در شهرستان ملایر است. سعید دو برادر یکی بزرگ‌تر و یکی کوچک‌تر از خودش دارد که خوشبختانه آن دو از نظر جسمانی سالم هستند. این خانواده در یک منزل استیجاری در ملایر با حداقل امکانات رفاهی زندگی می‌کنند. پدر سعید در یک خیاطی به عنوان شاگرد خیاط کار می‌کند و از این راه درآمدی ناچیز عایدش می‌شود که به سختی کفاف مخارج روزمره خانواده را می‌دهد. 
به‌واسطه هماهنگی‌های انجام شده توسط بنیاد همدلان کودک و با همکاری موسسه خيريه زنجيره اميد ايران ، سعید در سیزدهم تیرماه ۹۲ جهت ویزیت و تعیین وقت عمل جراحی به بیمارستان شریعتی و مطب دکتر مهرپور مراجعه کرد و مقرر شد پس از انجام آزمایش‌های اولیه، مقدمات لازم برای عمل وی فراهم شود. 
عمل جراحی اسکولیوز، یک جراحی پیچیده به شمار می‌رود که انجام آن از نظر حیاتی برای بیمار ضروری است؛ چرا که پس از مدتی، تغییرات ستون فقرات به ریه فشار آورده و این آسیب، بتدریج فرد را از پای در می‌آورد. پیش از انجام این جراحی لازم است که دستگاه و وزنه‌های کششی به سر و پای بیمار متصل گردد تا بدن بیمار آمادگی لازم برای جراحی را پیدا کند. بدین ترتیب، سعید مدتی را با این وزنه‌ها در بیمارستان بستری بود و هر ۱۵ روز یکبار تحت نظر دکتر مهرپور وزنه‌های متصل به بدن خود را به تدریج اضافه نموده، از ۵ کیلو به ۱۲ کیلو افزایش داد تا بالاخره برای عمل نهایی آماده شد. 
سرانجام دهم آذرماه ۹۲ سعید برای آخرین بار توسط دکتر مهرپور معاینه شد و ۱۶ آذر توسط دکتر مزدا در بیمارستان نورافشار تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت. خوشبختانه این عمل دشوار با موفقیت‌ به پایان رسید و سعید در مجموع نزدیک ۱۲ روز را در بیمارستان گذراند. بر اساس نظر تیم پزشکی، شش ماه دیگر جراحی دوم روی کمر سعید انجام می‌شود و بسته به نتیجه آن، زمان جراحی سوم نیز توسط پروفسور مزدا تعیین خواهد شد. او بعد از کمر، روی لگن و مچ پا نیز جراحی‌هایی خواهد داشت. 
هزینه تجهیزات مورد نیاز این جراحی با توجه به موارد مشابه قبلی، رقمی بالای ده میلیون تومان پیش بینی می‌شد اما با توجه به تقبل تهیه بخشی از تجهیزات توسط پروفسور مزدا، ‌ این مبلغ به شش میلیون و هفتصد هزار تومان کاهش یافت. از مجموع این رقم، با همراهی موسسه خیریه نیکان مبلغ سه میلیون تومان از طرف موسسه خیریه پابلی خلعتبری پرداخت شد. از این دو موسسه تلاشگر و پیشرو در امور نیک، بسیار سپاسگزاریم. 
و ما امیدوار به دیدن روزی هستیم که سعید را ایستاده و استوار ببینیم... روزی که از همه رنج و درد‌هایش فقط خاطره‌ای بجا ماند و بس! 

۳۰. ۱۰. ۱۳۹۲

كميته درمان بنياد همدلان كودك