کام دو ‌«زهرا» شیرین شد!


گزارش درمان دو زهرا
دیگر این کودکان را از آینه گریزی نیست.... دیگر حزنِ نگاه دخترک‌ها، آینه را خاکستری نخواهد کرد. چه خوب و شیرین است لبخندشان... لبخندی که از عمق کامشان بر می‌خیزد! 
دو زهرای ما ۸ سال پیش با مشکل شکاف کام و لب متولد شدند. جالب است! ‌ این دختران همسال، بی‌آنکه یکدیگر را بشناسند، هر دو در خطه خراسان و شهر بجنورد‌زاده شدند. به غیر از رنج چهره، هر دو کودک به دلیل شکاف کام، با معضلات عدیده‌ای همچون مشکل تنفسی و بلع نیز دست ‌به‌گریبان بودند. از سوی دیگر متاسفانه همین امر موجب شده بود که این دو عزیز نتوانند به‌خوبی حرف بزنند. 
بچه‌ها هریک در خانواده‌ای محروم و دردمند متولد شدند. فقر و گرفتاری مالی در خانواده‌های پرجمعیتشان، رسیدگی به درمان این بچه‌ها را تحت الشعاع قرار داده بود. در این راستا، با همکاری بنیاد همدلان کودک و نوجوان، این دو دختر در زمستان سال گذشته عازم تهران شدند و در کلینیکهای دکتر فتحی و دکتر لطیفی شرکت کردند. 
در ‌‌نهایت، با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط کمیته سلامت و درمان، یکی از آن دو در بیمارستان نورافشار تحت عمل قرار گرفت و دیگری در بیمارستان حضرت فاطمه جراحی شد. 
عمل جراحی این دو نازنین، نتایج امیدبخشی را درپی داشته و بسیاری از مشکلاتشان را مرتفع نموده است.. از این پس، این دو باید در کلاس‌های گفتار درمانی نیز شرکت کنند تا امکان درست حرف زدن را باز یابند. 
اینک بچه‌ها و خانواده‌های آنان بسیار دلشاد و امیدوارند. ما هم در این خوشحالی شریکیم و اطمینان داریم تک تک شما دوستان که با همدلان پیوندی دارید نیز از این اخبار خرسند و مسرور خواهید شد. 
آرزویمان: رویش جوانه‌های امید در باغ زندگی این دو گلِ نازنین
 
کمیته سلامت و درمان
بنیاد همدلان کودک و نوجوان