گزارش درمان علیرضا و ساناز


گزارش درمان علیرضا و ساناز
علیرضا و. دو ساله 
علیرضا و. متولد ۱۶ تیر ۹۲ در بجنورد و از بدو تولد مبتلا به کم‌شنوایی عمیق است. یک سال از سمعک استفاده می‌کرده و بالاخره در کمیسیون پزشکی کاندید مناسبی برای کاشت حلزون شناخته می‌شود. پدر علیرضا کارگر فصلی و بی‌سواد است و درآمد ثابتی ندارد. در حال حاضر نیز بیکار است و فقط با یارانه زندگی می‌کنند. این خانواده با دو خانواده دیگر در منزل ۶۰ متری پدری که با وام زلزله‌زدگان ساخته شده، ساکن هستند و هنوز نتوانسته‌اند اقساط وام را پرداخت کنند. وسایل زندگیشان نیز بسیار ابتدایی است؛ خانه انشعاب آب ندارد و فاقد سرویس بهداشتی است. 
بنیاد همدلان کودک تامین سه میلیون از شش میلیون هزینهٔ کاشت را بر عهده گرفت. پس از قرار گرفتن در نوبت، بالاخره علیرضا در آذر ماه ۹۴ در مرکز کاشت حلزون استان خراسان توسط دکتر طالع تحت عمل کاشت قرار گرفت. 
 
ساناز پ. ۹ ساله
ساناز پ. متولد ۲۱ شهریور ۸۵ در شیروان و از بدو تولد مبتلا به ناشنوایی عمیق است. او سه سال است که از سمعک استفاده می‌کند ولی متاسفانه تاکنون این روش جواب نداده است. 
سرپرست خانواده اعتیاد دارد و از کار اخراج شده است. بداخلاق، پرخاشگر و بیکار است. خانواده دو فرزند معلول دارد که یکی از آن‌ها به فیفل کتوری مبتلاست. 
این خانواده در منزل ۴۰ متری پدری با کمترین امکانات رفاهی و فاقد سرویس بهداشتی زندگی می‌کنند. 
بنیاد همدلان کودک تامین سه میلیون از شش میلیون هزینهٔ کاشت را بر عهده گرفت. پس از قرار گرفتن در نوبت، بالاخره ساناز در آذر ماه ۹۴ در مرکز کاشت حلزون استان خراسان توسط دکتر طالع تحت عمل کاشت قرار گرفت.