دریچه‌ای به سوی فردای درخشان گشوده شد


گزارش درمان قلب محمد
بر روی طاقچه اتاق پذیرایی تصویری از یک طبیعت زیبا به چشم می‌خورد. در این تصویر، کودکی شادمانه سرگرم بازی است. این عکس، یادگاری از سرزمین مادری حمزه، پدر «محمد» است. 
او اهل منطقه‌ پروان در شمال افغانستان، در زمره مهاجرانی است که با امید سرشار، برای یک زندگی بهتر راهی ایران شدند. حمزه که کارگری زحمتکش است، خانواده‌اش را در خانه‌ای محقر، در کوچه پس‌کوچه‌های منطقه شوش تهران جای داده‌ و به سختی گذران امور می‌کند. 
 در میان فرزندانش، «محمد» متولد هشتم دی ماه ۸۸ با مشکل قلبی به دنیا آمد. بیماری این کودک، در دست‌های خالی پدر جا نگرفت و تبدیل به معضلی بزرگ برای خانواده شد. 
با حمایت بنیاد همدلان و همکاری صمیمانه بخش مددکاری بیمارستان مدرس، محمد در دهم اردیبهشت ماه توسط دکتر منوچهر حکمت جراحی شد. خوشبختانه همه شواهد، نشانه‌هایی امیدبخش است از هموار شدن جاده سلامتی برای محمدِ پنج ساله. خانواده‌اش می‌گویند او از چالش بیماری‌‌ رها شده و سلامتی‌اش را بازیافته است... و این با‌ ارزش‌ترین هدیه هستی به آنان است! 
حالا دیگر محمد با هم سن و سالان خود هم ‌بازی‌است. دیگر می‌تواند خود را‌‌ رها سازد و شوق کودکانه را نمایش دهد... کاری که در این چند ساله از آن محروم بوده‌است. 
دست یاریگرانی را که هر یک بخشی از هزینه درمان محمد را تامین نمودند، صمیمانه می‌فشاریم. 
 
کمیته سلامت و درمان
بنیاد همدلان کودک و نوجوان