صدای لالائی مادر به گوش رسید


گزارش درمان نرگس
بُلبلان نغمه سر می‌دهند و گل نرگس این باغ دوباره شکوفا خواهد شد... آری! فضا سرشار می‌شود و عطرِ این نرگسِ نورسته دوباره بر هوا خواهد خاست! 
امید و شوق در وسعت یک حس تازه‌‌ همان چیزی بود که می‌شد در همه لحظه‌های آنان درک کرد. پدر و مادر نرگس از اینکه راهی برای درمان فرزندشان پیدا شده بسیار خرسند هستند. دیگر روز‌هایشان همانند روز تولد نرگس، از زیبایی سرشار است. 
نرگس در ۲۶ اردیبهشت سال ۹۲ در شهرستان درود در استان لرستان به دنیا آمد. درحالیکه تنها بیست روز از تولدش می‌گذشت پرشکان دریافتند که گوش سمت چپ وی فاقد سلول‌های شنوایی است و از سه ماهه‌گی درمان او را در دستور کار قرار دادند. 
هزینه بالای درمان و مداوای نرگس برای پدرش که یک تعمیرکار لوازم خانگی است عملا غیرممکن بود. آنهم با ماهی ۳۵۰ هزار تومان درآمد ماهانه که حتی چاله‌های کوچک زندگی را هم پر نمی‌کرد. خودِ وی مبتلا به بیماری گشادی دریچه و گرفتگی رگ‌های قلب است که به علت وضعیت اقتصادی نابسامان تاکنون موفق به درمان نشده‌است. 
او و خانواده چهار نفره‌اش با سه میلیون رهن در یک منزل استیجاری با کمترین امکانات رفاهی سکونت دارند. این منزل متعلق به بستگان پدر نرگس است که به علت وضعیت اقتصادی بد خانواده از آن‌ها اجاره دریافت نمی‌کنند. 
خوشبختانه اولین قدم‌ها به‌موقع برداشته شد... از آنجاکه این دختر بچه کمتر از یکسال دارد، امید به بازگشت شنوایی به‌مراتب بالا‌تر است. او در زمستان ۹۲ تحت پوشش بنیاد همدلان کودک و نوجوان قرار گرفت. طبق نظر پزشکان اعضاء تیم کاشت حلزون گوش، نرگس کاندید مناسبی برای انجام عمل شناخته شد. 
از کل شش میلیون تومان مورد نیاز برای جراحی، ‌ سه میلیون را خانواده نرگس با قرض از دوستان و بستگان تامین کردند. مابقی را بنیاد همدلان با کمک یکی از حامیان صمیمی خود پرداخت نمود. بنابراین، در اسفندماه ۹۲ کل مبلغ به حساب هیات امنای ارزی واریز شد و نرگس کوچولو در نوبت عمل قرار گرفت. 
در ‌‌نهایت پس از گذشت دو ماه نرگس در بیمارستان حضرت رسول تهران تحت نظر یک تیم زبده پزشکی در رأس آن‌ها جناب دکتر امام جمعه و جناب دکتر محمدی تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفت. خوشبختانه نرگس عمل موفقی را پشت سر گذاشت و بدین‌طریق، یاس و ناامیدی از کانون خانواده‌ دور شد. 
سیمای معصومانه نرگس گویی حکایت تازه‌ای از امید به فردای روشن را نوید می‌دهد... اینک او صدای زمزمزمه‌های مهربان مادر را می‌شنود و با نجوای لالائی او به خواب می‌رود... 
 
کمیته سلامت و درمان
بنیاد همدلان کودک و نوجوان