۴ کودک در آستانه شنیدن


گزارش درمان گوش 4 کودک
گزارش فراخوانهای شماره ۵۸ و ۶۰
 
«کوثر» متولد آبان ۸۹ در شهرستان صومعه‌سرا و مادرزادی ناشنوا بود. مدتی پیش با کمک سازمان بهزیستی و پرداخت مبلغ چهار میلیون تومان از سوی این سازمان، جراحی کاشت حلزون بر روی گوش وی انجام شد. کوثر  به دستگاه پردازشگر که بر روی گوش نصب می‌شود نیاز داشت و بدون این دستگاه قادر به شنیدن نبود. هزینه خرید پردازشگر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که خانواده کوثر توانست مبلغ دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان از کل هزینه را تأمین کند. بنیاد همدلان کودک و نوجوان تأمین باقیمانده هزینه خرید پردازشگر را به عهده گرفت و با کمک و همراهی حامیان صمیمی خود طی فراخوان شماره ۵۸ مورخ ۹۴/۵/۲۸ این مبلغ را تأمین نمود. بدین ترتیب کل مبلغ به حساب هیات امنای صرفه جویی ارزی واریز و پردازشگر تحویل بیمار شد. در حال حاضر این دستگاه بر روی گوش کوثر نصب شده و شنیدن را برای او میسر کرده است.
 
«محمد» متولد سال ۹۰ در بجنورد است و از بدو تولد از ناشنوایی مطلق رنج می‌برد. روند درمان محمد از دو سالگی شروع شده و با اینکه برای او سمعک تهیه شده اما برای درمان کودک مؤثر نبوده است. محمد در جلسه شورای تیم کاشت حلزون شنوایی خراسان، کاندیدای جراحی کاشت به صورت دولتی با هزینه ۶ میلیون تومان گردید. هزینه مورد نظر در مدتی کوتاه با همیاری حامیان نیکدل طی فراخوان شماره ۶۰ مورخ ۹۴/۷/۱۲ فراهم شد و بنیاد همدلان کودک و نوجوان این مبلغ را سریعاً به حساب هیات امنای صرفه جویی واریز نمود. بدین ترتیب محمد کوچولو به موقع در نوبت کاشت حلزون قرار گرفت. فرایند این کار برای رسیدن به عمل جراحی، حدود دو الی سه ماه به طول می‌انجامد.
 
«آتنا» کودکی سه ساله و ساکن شهرستان بجنورد است که ناشنوای مطلق به دنیا آمده است. این کودک در جلسه شورای کاشت حلزون، کاندیدای جراحی به صورت دولتی شناخته شد. موسسه خیریه نیکان و موسسه خیریه پابلی خلعتبری هر کدام با تقبل مبلغ سه میلیون تومان، تأمین کل هزینه ۶ میلیون تومانی آتنا را به عهده گرفتند و آن را به حساب هیات امنای صرفه جویی ارزی واریز نمودند. آتنا در نوبت کاشت حلزون قرار گرفته و حدود دو الی سه ماه آینده جراحی خواهد شد.
 
«نگین» دخترکی شش ساله و ساکن بجنورد است که از بدو تولد مبتلا به کم شنوایی عمیق بوده است. پزشک متخصص، استفاده از سمعک و شرکت در کلاس‌های گفتار درمانی را برای وی تجویز نمود. به نظر پزشک، نگین به سمعکی با هزینه حدود ۶ میلیون تومان نیاز داشت. ۲ میلیون از مبلغ سمعک را خود خانواده تقبل نمود و بنیاد همدلان کودک و نوجوان، تأمین ۴ میلیون تومان مابقی را به عهده گرفت که این مبلغ طی فراخوان درمانی شماره ۶۰ به همت یاران همدل جمع آوری گردید. سپس کمیته درمان همدلان کودک و نوجوان با کلینیک شنوایی سنجی پژواک هماهنگ نمود تا نگین اواخر هفته دوم آبان عازم مشهد شود و سمعک به این دختر کوچولو تحویل گردد.
 
دوستان، یاران، مهربانان؛
قدردان قلبهای بزرگ شما هستیم... شمایی که نجوای باد و زمزمه باران را به چهار کودک نازنین هدیه کردید.
 
به امید دنیایی پر از کودکانی شاد
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان