گزارش درمانی آبان 98


گزارش درمانی آبان 98
 
مهربان که باشي
روزت زيباست
آسمان رنگ ديگري دارد
مهرباني رسم قشنگ دل هاي پاک است…
 
درود بر شما همراهان و همدلان گرامي
گزارش درماني آبان ماه 98 در شاخه هاي تحت پوشش به شرح زير تقديم حضورتان مي‌شود. گزارشي از خدمات درماني بنياد همدلان كودك و نوجوان كه با همكاري و پيگيري هاي خانم ها ليلا دهقاني و افسانه نوروزقلي صورت مي گيرد. 
 
شاخه چشم : 
یاسمن دختري 4 ساله از خراسان شمالی و مبتلا به به آب مرواريد مادرزادي با هماهنگي بنياد همدلان در بیمارستان فارابی تهران تحت عمل جراحی کاتاراکت قرار گرفت و هزینه عمل وی با حمايت شما عزیزان پرداخت شد . در این شاخه بالغ بر یک میلیون و 600 هزار تومان هزینه شده است.
 
 
شاخه پوست و ترميمی:
در این ماه الناز عزیز از کرمانشاه آخرین جلسه لیزر درمانی خود را انجام داد. یعقوب کودک 11 ساله افغان نیز که دچار سوختگی شدید شده بود، در بیمارستان مطهری تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه عمل وی توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. در این ماه در بخش پوست حدود چهار میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.
 
 
شاخه گوش و حلق و بينی:
افشین پسر 6 ساله اهل الیگودرز بود که به دلیل نقص ژنتیک کانال گوش وی تشکیل نشده بود. وی بنابر تشخیص پزشک متخصص نیاز به جراحی داشت که در بیمارستان رسول اکرم تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه این عمل با کمک و یاری شما همراهان توسط بنیاد همدلان پرداخت شد . زهرا نوجوان 12 ساله افغان ساکن جنوب تهران که دچار عفونت شدید لوزه شده بود، در بیمارستان امیر اعلم تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت. هزینه این کار خیر توسط بنیاد همدلان تامین شد.
اسما کودک یک سال و نیمه افغان که از بدو تولد دچار ناشنوایی عمیق بود و بنا به تشخیص پزشک نیاز به عمل جراحی کاشت حلزون داشت. هزینه خرید پروتز برای اين كودك با همت شما همدلان گرامی تامین و توسط بنياد همدلان پرداخت شد. ضمنا در این ماه کودکان عزیز سهیل، آیسان، فاطمه و امیرمتین با حمايت هاي شما همدلاني هاي عزيز گفتار درمانی خود را انجام دادند.
در این شاخه بالغ بر هشت میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.
 
 
شاخه قلب:  
ابوالفضل کودک ۴ ساله ساکن خراسان شمالی که از بدو تولد مبتلا به ناراحتی دریچه قلب بود. خانواده ابوالفضل در یکی از روستاهای استان اسفراین خراسان شمالی زندگی می کند. پدر ابوالفضل کارگر فصلی و  اغلب ماه ها بیکار است. ابوالفضل طبق تجویز پزشک معالج نیاز به تعویض دریچه داشت كه به طور كامل تشكيل نشده بود. با تامين دريچه مصنوعي قلب توسط بنياد همدلان، ابوالفضل در بیمارستان امام رضا مشهد بستری شد و تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.
آدرینا کودک ۲ ساله ساکن خراسان شمالی که از بدو تولد مبتلا به مشکل قلبی بود. پدر آدرینا به دلیل بدهی مالی در زندان است و آدرینا به همراه مادرش در خانه مادربزرگ زندگی می کنند. آدرینا از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی و پس از معاینات لازم توسط پزشک معالج دستور جراحی قلب باز برای وی تجویز شد. و در اولين فرصت اين كودك در بیمارستان رجایی بستری و جراحی شد. 
ابوالفضل نوزاد یک ماهه افغان ساکن تهران که از بدو تولد مشکل قلبی داشت. ابوالفضل تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان مدرس بستری و جراحی شد. 
در مجموع در بخش قلب بیش از 14 میلیون و 400 هزار تومان هزینه شد. 
 
 
شاخه ريه: 
محمد مهدی کودک ۷ ساله اهل ایذه خوزستان در این ماه داروی ماهانه خود را دریافت كرد.
در این شاخه درحدود 600 هزار تومان هزینه شد.
 
شاخه گوارش: 
یاسین نوزاد افغانی ساکن شهر ری که مبتلا به مشکلات روده بود. یاسین تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان مرکز طبی بستری و درمان شد و هزینه های درمان توسط شما عزیزان پرداخت شد. 
زهرا کودک ۸ ساله ساکن ملارد کرج که از بدو تولد مشکل گوارش داشت. زهرا در بیمارستان مفید جراحی و درمان شد و هزینه های درمان توسط شما نیک اندیشان پرداخت شد. همچنین داروهای ماهانه کودکان عزیزمون حامد و حسین از کرمانشاه نیز پرداخت شد.
در این بخش مجموعا بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان هزینه شد. 
 
 
شاخه ارولوژی: 
کودکان عزیزمان مبینا و محمد سالار  از مشهد و بنیامین از خراسان شمالی، رضا از کهگیلویه و بویر احمد و شعیب و کوهسار از کرمانشاه  داروهای ماهانه خود را در این ماه دریافت كردند. همین طور رضا از کهگیلویه و بویر احمد و یزدان از خوزستان تحت حمایت شما عزیزان آزمایشات خود را انجام دادند. 
در این شاخه مجموعا بیش از 890  هزار تومان هزینه شد.
 
 
شاخه ارتوپد: 
زینب دختر ۱۷ ساله اهل یکی از روستاهای محروم خوزستان است. وی از بدو تولد با پای دفرمه و بدون کارایی متولد شده بود که باعث مشکلات زیادی برای زینب شده بود. زینب تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان امام خمینی بستری و جراحی شد و هزینه های درمان وی پرداخت شد. علاوه بر اين، هزینه های کار درمانی پریسا از تهران نیز پرداخت شد. در این شاخه مجموعا بیش از 600 هزار تومان هزینه شد.
 
 
در پايان قدردان زحمات شما همراهان هميشگي مان هستيم كه ما را در امر خدمت رساني به كودكان اين مرز و بوم حمايت كرديد.