گزارش درمانی آذر 98


گزارش درمانی آذر 98
مهربان که باشي
روزت زيباست
آسمان رنگ ديگري دارد
مهرباني رسم قشنگ دل هاي پاک است…
درود بر شما همراهان و همدلان گرامي
گزارش درماني آذر ماه 98 در شاخه هاي تحت پوشش به شرح زير تقديم حضورتان مي‌شود. گزارشي از خدمات درماني بنياد همدلان كودك و نوجوان كه با همكاري و پيگيري هاي خانم ها ليلا دهقاني و افسانه نوروزقلي صورت مي گيرد. 
 
شاخه گوش و حلق و بينی
امیر علی پسر 10 ساله اهل یکی از روستاهای خراسان شمالی بود . وی از بدو تولد دچار کم شنوایی عمیق بود و بنا به تشخیص پزشک متخصص نیاز به استفاده از یک جفت سمعک پشت گوشی فول دیجیتال داشت. هزینه سمعک این بیمار با کمک و همیاری شما همدلان گرامی فراهم شده و توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. هزینه تجهیزات پردازشگر گوش سهیل نیز توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.  محمد معین کودک 5 ساله افغان نیز که از بدو تولد دچار ناشنوایی عمیق بودو بنابر نظر پزشک معالج کاندید جراحی کاشت حلزونی گوش تشخیص داده شده بودف  تحت عمل جراحی قرار گرفت. هزینه این عمل توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
کودکان عزیز سهیل، ایلیا و مبینا نیز گفتار درمانی خودرا انجام دادند و هزینه توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
 ارکان پسر 7 ساله ساکن یکی از روستاهای کرمانشاه که از بدو تولد دچار کم شنوایی مادرزاد بود و بنابه تشخیص پزشک معالج نیاز به یک جفت سمعک پشت گوشی فول دیجیتال داشت. هزینه سمعک این بیمار نیز توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.  علی پسر 11 ساله اهل بجنورد كه چند سال پیش عمل کاشت را انجام داده بود ولی بعد از چندسال نیاز به تعویض قطعات پردازشگر گوش داشت، هزینه تجهیزات پردازشگر گوش وی نیز توسط شما حامیان خیر فراهم شده و از طريق بنياد همدلان كودك و نوجوان پرداخت شد. 
علی کودک یک ساله ساکن یکی از روستاهای قزوین که به طور مادرزاد دچار ناشنوایی عمیق بود و بنا به نظر پزشک متخصص کاندید جراحی کاشت حلزونی گوش تشخیص داده شده بود، تحت عمل جراحي قرار گرفت و هزینه توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. اسنا دخترک 2 ساله ساکن جنوب تهران که عمل کاشت را قبلا انجام داده بود، نیاز به تعویض پردازشگر داشت که نیمی از هزینه این امر خیر توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
عسل دختر 6 ساله اهل کرمانشاه که به صورت مادرزادی دچار کم شنوایی عمیق بوده و بنا بر تشخیص پزشک نیاز به استفاده از یک جفت سمعک پشت گوشی فول دیجیتال پیداکرده بود. هزینه سمعک این بیمار با حمايت شما همدلان همراه پرداخت شد.  حسین پسر 5 ساله اهل جهرم که به دلیل کم شنوایی نیاز به استفاده از یک جفت سمعک پشت گوشی فول دیجیتال داشتف هزینه سمعک این بیمار توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
میکاییل نیز کودک 5 ساله ای بود که تحت عمل جراحی کاشت حلزونی گوش قرار گرفت. قسمتی از هزینه عمل وی نیز توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. در اين شاخه مجموعا بیش از 30 میلیون تومان هزینه شده است. 
 
شاخه چشم
کیمیا دختر 9 ساله اهل بم داروی ماهانه و محمد 7 ساله عینک خود را دریافت كرد.  زهرا دختر 7 ساله اهل دهدشت که دچار انحراف چشم بود تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه این عمل توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.  یاسمن 6 ساله اهل یکی از رو ستاها ی خراسان شمالی که دچار اب مروارید مادرزادی بود تحت عمل جراحي قرار گرفت و هزینه این عمل توسط بنیاد همدلان تامين شد.  در این شاخه مجموعا بیش از دو ميليون و 500 هزار تومان هزینه شده است. 
 
شاخه پوست و ترميمی 
 ابراهیم پسر 6 ساله که به دلیل سوختگی تحت عمل قرار گرفت و  قسمتی از هزینه این عمل توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. ابوالفضل و زهرا خواهر و برادری که مبتلا به اکتیوز هستند، اسما دختر 9 ساله که دچار سوختگی شده و علی کودک 9 ساله مبتلا به اکتیوز داروی ماهانه خودرا دریافت کردند. سمیه دختر 7 ساله به دلیل سوختگی شدید تحت عمل جراحی قرار گرفت که قسمتی از هزینه عمل وی توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.  در این شاخه مجموعا حدودا 8 میلیون تومان هزینه شده است. 
 
شاخه ارتوپدی
 هزینه کاردرمانی کودکان عزیز پريسا، مبينا، باران وابوالفضل پرداخت شد. علی پسر دو ساله اهل الیگودز کفش طبی خود را دريافت كرد  علی کامبیز پسر 4 ساله افغان به دلیل شکستگی دست در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و قسمتی از هزینه عمل وی توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. در این شاخه مجموعا حدود چهار میلیون تومان هزینه شده است.
 
شاخه قلب 
بهار نوزاد ۸ ماهه ساکن یکی از روستاهای یاسوج که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. این بیمار تحت حمایت شما عزیزان در بیمارستان نمازی شیراز تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و هزینه های جراحی و بستری بهار عزیز پرداخت شد. علی نوزاد ۲ ماهه ساکن یکی از روستاهای بندر لنگه که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود و نیاز به جراحی قلب باز داشت. علی کوچولو تحت حمایت شما حامیان عزیز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه های درمان وی توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. اسرا کودک ۲ ساله ساکن رامهرمز خوزستان که از بدو تولد مبتلا به حفره قلبی بود. اسرا در بیمارستان گلستان خوزستان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و هزینه های جراحی و بستری وی توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. در این شاخه بیش از سه میلیون ‌و دویست هزار تومان هزینه شد. 
 
شاخه ريه  
معراج کودک ۲ ساله افغانی ساکن جنوب تهران که به دلیل عفونت ریه در بیمارستان مرکز طبی بستری شد. پدر معراج در بازار چرخ کشی می کند و به سختی هزینه های زندگی خانواده را تامین می کند. خانواده ی ۵ نفره ی معراج در یک منزل استیجاری با مبلغ ۳ میلیون رهن در جنوب تهران زندگی می کنند. معراج تحت حمایت شما نیک اندیشان در بیمارستان مرکز طبی بستری و درمان شد و هزینه های بیمارستان و دارویی وی نیز پرداخت شد. 
امیر محمد نوزاد دو ماهه ساکن شیراز که از بدو تولد مشکلات شدید ریوی داشت، اين كودك نازنين هم تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان نمازی شیراز بستری و جراحی شده و هزینه های وی پرداخت شد. همچنین کودکان عزیزمان امیر حسین از کاشان، محمد طاها از ورامین، ابوالفضل از خراسان جنوبی و یاسا از شوشتر خوزستان در این ماه داروی ماهانه ریوی خود را دریافت كردند. 
در  شاخه در مجموع بیش از چهار میلیون و80  هزار تومان هزینه شد. 
 
شاخه گوارش 
سارا نوجوان ۱۱ ساله ساکن یکی از روستاهای خوزستان که از سن دو سالگی دچار مشکلات روده و به مرور زمان دچار فلج روده شده بود و بارها در بیمارستان نمازی شیراز بستری و جراحی شد اما متاسفانه هیچ کدام از کارهای درمانی برای وی اثر بخش نبود. بر اساس تشخیص پزشکان معالج باید ابتدا یک دستگاه  SNS موقتی در روده ی وی کار گذاشته می شد تا اگر روده ی او به این دستگاه واکنش نشان می داد دستگاه دوم برایش کار گذاشته شود. در فراخوان ۱۲۷ مبلغ بیست میلیون توسط شما حامیان عزیز فراهم شد و این دستگاه برای سارای نازنین تامین شد و هزینه ی جراحی و بستری وی نیز توسط شما عزیزان پرداخت شد.
 امیر محمد کودک ۶ ساله ساکن یکی از روستاهای محروم کرمانشاه که مبتلا به مشکلات گوارشی بود. امیر محمد در بیمارستان مرکز طبی جراحی و بستری شد و هزینه های وی نیز پرداخت شد. 
پرهام نوجوان ۱۴ ساله ساکن اراک است که مدتهاست دچار مشکلات روده و گوارش است. پدر پرهام دچار اعتیاد شدید است و تامین هزینه های زندگی بر دوش مادر خانواده است که وی با رانندگی سرویس مدارس آن را تامین می کند. پرهام به مدت دو ماه در بیمارستان شهید طالقانی تهران بستری بود که هزینه های بستری وی توسط شما عزیزان پرداخت شد. 
امیر کودک ۷ ساله ساکن سمنان که مشکلات گوارشی داشت در بیمارستان مرکز طبی تحت درمان قرار گرفت هزینه های وی پرداخت شد. همچنین کودکان عزیزمان پارسا از کردستان، کیمیا، حامد، آمانچ و دریا از کرمانشاه، مهسا از کهنوج و ابوالفضل از کرمان در این ماه داروهای ماهانه خود را دریافت كردند. همین طور عالیه و صهیب از سیستان و بلوچستان در این ماه محصولات رژیمی بدون گلوتن خود را تحت حمایت شما عزیزان دریافت كردند. 
در مجموع در این شاخه مجموعا بیش از 29 میلیون و 490 هزار تومان هزینه شد.
 
شاخه ارولوژی 
امیر مهدی کودک ۸  ساله ساکن ملارد کرج که از بدو تولد مبتلا به مشکلات ارولوژی بود. پدر امیر مهدی مبتلا به اسکیزوفرنی است و تمام هزینه ها و مشکلات زندگی این خانواده بر دوش مادر است. امیر مهدی در بیمارستان علی اصغر بستری و جراحی شد و هزینه های درمانی وی توسط شما عزیزان پرداخت شد. 
کودکان عزیزمان کوهسار از کرمانشاه، رضا از کهگیلویه و بویر احمد،  مبینا از مشهد، دیلان از کرمانشاه، امیر مهدی از ملارد کرج،  نگین از شیراز، محمد طاها از تهران، ارسلان از خراسان، یاسین از آبیک قزوین، ملیکا از تربت جام و محمد سالار از ورامین در این ماه داروهای ماهانه خود را دریافت كردند. همچنین رضا از کهگیلویه و بویر احمد، یاسین از آبیک قزوین و احسان از ورامین در این ماه تحت حمایت شما عزیزان آزمایشات خود را انجام دادند. در این شاخه بیش از دو میلیون و پانصد هزار تومان هزینه شد.
 
در پايان قدردان زحمات شما همراهان هميشگي مان هستيم كه ما را در امر خدمت رساني به كودكان اين مرز و بوم حمايت كرديد.