گزارش درمانی اسفند ماه 97


گزارش درمانی اسفند ماه 97
آغازگر مهربانی و لبخند باش
در هر مکان و شرایطی که هستی
نیکی و روشنی را جستجو کن …
 
دوستان و همراهان همدلانی روزگارتان به نیکی و خوشی
 
 
عزیزان گزارش درمانی اسفند ماه 97 در هشت شاخه تحت پوشش به شرح زير تقدیم حضورتان می  شود. اين گزارش حاصل زحمات خانم دهقاني و آشوري عزيز هست كه در هشت شاخه بنياد همدلان كودك و نوجوان فعاليت مي كنند:
 
 
شاخه گوش و حلق و بيني
منصور کودک ۸ ساله اهل یکی از روستاهای زابل كه از بدو تولد مبتلا به کم شنوایی عمیق است و هیچ اقدامی برای این بیمار انجام نگرفته بود. منصور از طرف بنیاد همدلان به شرکت شایا معرفی شد. برای این بیمار یک جفت سمعک فول دیجیتال سفارش داده شد که مبلغ مورد نظر از طریق فراخوان ۱۱۲ توسط شما نیک اندیشان فراهم شد و مبلغ چهار میلیون و نهصد هزار تومان برای این بیمار پرداخت شد.
ابوالفضل ۱۶ ساله ساکن روستای خراسان كه به همراه مادر و خواهرش زندگی می كند و پدر منزل را ترک کرده است. ابوالفضل از بدو تولد مبتلا به کم شنوایی است که از همان ابتدا سمعک استفاده كرده است. به دليل خرابي سمعك و اين كه در مدرسه دچار مشکل شده بود. این بیمار از طرف بنیاد همدلان به کلینیک آوا معرفی شد. برای این بیمار هم یک جفت سمعک داخل گوشی سفارش داده شد که پس از تخفیف ۲۰ درصدی کلینیک و پرداخت خانواده مبلغ سه میلیون و چهارصد هزار تومان از طریق فراخوان ۱۱۲ توسط شما حامیان بنیاد تامین و پرداخت شد. 
کوثر کودک ۶ ساله ساکن مشهد و از بدو تولد مبتلا به کم شنوایی كودك ديگري است كه نیاز به یک جفت سمعک فول دیجیتال پشت گوشی داشت.که با پرداخت سهم خانواده و تخفیف کلینیک مبلغ ۴ میلیون و پانصد هزار تومان از طریق فراخوان ۱۱۲ توسط شما عزیزان به مرکز کاشت مشهد پرداخت شد.
همچنين هزينه هاي شش ماه گفتار درماني شهاب اهل نورآباد شیراز که كاشت حلزونش را در مرکز کاشت شیراز انجام داده بود، توسط شما عزیزان پرداخت شد. 
همچنین برای کودکان کم شنوا و ناشنوایی که قبلا به یاری شما حامیان بنیاد سمعک دریافت کرده و یا کاشت حلزون انجام دادند، کیمیا، محمدمعین، امیر عباس، امیر متین، سهیل و آیسان در این ماه جلسات گفتار درمانی خود را تحت پوشش بنیاد گذراندند. در مجموع در بخش گوش و حلق و بینی بیش از هجده میلیون و هشتصد هزار تومان هزینه شده است.
 
 
شاخه ارتوپد
فرهاد کودک ۱۱ ساله اهل ساوه بود. که در اثر زمین خوردن و آسیب به دست چپ دچار شده بود. پدر فرهاد اعتیاد شدید داشت و هزینه های زندگی این خانواده از طریق کار کردن در خانه ها فراهم می شد. این بیمار از طرف مددکاری بیمارستان هفت تیر به بنیاد معرفی شد که هزینه های جراحی و بستری توسط شما نازنینان پرداخت شد.
محمد حسن کودک سه ساله اهل خراسان است. محمد حسن از بدو تولد از ناحیه ی پا چپ دچار مشکل و کوتاهی پا بود که به تجویز پزشک نیاز به پروتز داشت که به کمک شما عزیزان برای بیمار پروتز تهیه شد. 
اسما کودک یک ساله اهل پاوه است . اسما از بدو تولد دچار در رفتگی لگن بود که به توصیه ی پزشک معالج نیاز به پروتز داشت که هزینه پروتز توسط همدلان پرداخت گردید. و همین طور جلسات کار درمانی یلدا نیز پرداخت شد. 
در این بخش بیش از سه میلیون و چهارصد هزار تومان هزینه شده است.
 
 
شاخه چشم
امیر علی کودک ۵ ساله اهل کرج بود. که دچار انحراف چشم بود در بیمارستان حضرت رسول جراحی شد و هزینه های بستری و جراحی توسط شما عزیزان پرداخت شد. 
بیمار دیگرمان علیرضا اهل یکی از روستاهای ملایر بود که قبلا تحت پوشش بنیاد یکی از چشم هایش عمل قرنیه انجام داد و اکنون چشم دیگر این بیماردر بیمارستان  عمل پیوند قرنیه انجام داد و هزینه های این بیمار توسط همدلان پرداخت شد. 
عایشه دو ساله که دچار آب مروارید چشم بود در کلینیک نوین دیدگان توسط دکتر محمودی تحت معاینه زیر بیهوشی قرار گرفت و به توصیه ی دکتر معالج در بیمارستان فارابی تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه های درمان این بیمار توسط شما عزیزان پرداحت شد. 
زهرا کودک ۷ ساله افغانی ساکن تهران که از بدو تولد دچار مشکل دید بود. دربیمارستان فارابی جراحی شد و هزینه های جراحی توسط شما عزیزان پرداخت شود.
هلیا و کیان از کرمانشاه هم كودكان عزيز ديگري بودند كه هر دو عینک طبی دریافت کردند.
در مجموع در بخش چشم بیش از پنج میلیون هزینه شده است.
 
 
شاخه قلب
علی و هدیه کودکانی بودند که از مرکز طبی به ما معرفی شدند و بنیاد مبلغ 2 میلیون تومان برای هر دو به مرکز طبی پرداخت کرده است. فاطمه زهرا و یسنا کودکانی هستند که از بیمارستان مدرس به ما معرفی شدند و بنیاد حدود ۲ میلیون تومان به بیمارستان مدرس پرداخت كرده است. عزیزان دیگر فرانک و یسنا س. هم هزینه ی جراحی و داروی ماهانه خود را دریافت کردند.
مجموع هزینه های بخش قلب چهار میلیون و سیصدو هشتاد تومان  
 
شاخه ترميمي
محمد متین . ب از ملایر لباس سوختگی و ملیکا .م از پاک دشت هزینه داروی ماهانه بیماری اکتیوز خود را دریافت كردند. 
مجموع هزینه های این بخش : دومیلیون و دویست و هفتاد هزار تومان.
 
 
شاخه ارولوژي
بنیامین، امیرمهدی، فرانك، دیلان، خدیجه، امیرعباس، ارسلان، عزیزانی بودند که هزینه های ماهانه دارو و آزمایش و جراحی خود را دریافت کردند.
مجموع هزینه های این بخش چهار میلیون و دویست و بیست هزار تومان. 
 
 
شاخه گوارش و كبد
حامد، صهیب و عالیه عزیزانی بودند که هزینه آزمایش و دارو و محصولات رژیمی بدون گلوتن را دریافت کردند.
مجموع هزینه های این بخش هفتصدو چهل هزار تومان.
 
 
شاخه ريه
محمد طاها، یاسین، یاسا، محمد مهدی، محیا، امیرحسين کودکانی بودند که هزینه های دارو و بستری را دریافت کردند. 
مجموع هزینه های این بخش دو میلیون و هشتادو دو هزار تومان.
 
قدردان زحمات شما همراهان هميشگي مان هستيم كه ما را در امر خدمت رساني به كودكان اين سرزمين حمايت كرديد.