گزارش درمانی تیر 98


گزارش درمانی تیر 98
 
مهرباني رسم قشنگ دل هاي پاك است
 
درود بر شما همراهان و همدلان گرامي
گزارش درمانی تير ماه 98 در شاخه هاي تحت پوشش به شرح زير تقدیم حضورتان می‌شود. گزارشي از خدمات درماني بنياد همدلان كودك و نوجوان كه با همكاري و پيگيري هاي خانم دهقاني و افسانه نوروزقلی صورت مي گيرد.
 
 
شاخه گوش و حلق و بينی
محمد طاها پسرک 7 ساله از روستای حصارچه خراسان شمالی كه از بدو تولد دچار کم شنوایی عمیق بود. محمدطاها از طرف بنیاد همدلان به مرکز آواگستر معرفی و برای وی یک جفت سمعک فول دیجیتال پشت گوشی تهیه شد.
محمد سبحان کودک چهارساله ساکن یکی از روستاهای ملایراست كه از بدو تولد مبتلا به کم شنوایی عمیق بوده و بنا به تشخیص پزشکان کاندید جراحی کاشت حلزون شناخته شد. هزینه کاشت توسط شما عزیزان تامین و به حساب هیات امنای ارزی واریز شد.
آرمان نوجوان کرمانشاهی که به دلیل ابتلای مادر به سرطان وشیمی درمانی در حین بارداری دچار نقص ژنتیکی درناحیه گوش ها شده به طوری که کانال شنوایی در گوش ها شکل نگرفته و حس شنوایی اين نوجوان دچار اختلال شدید شده بود. این بیمار تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان امیر اعلم جراحی و هزینه های درمان وی توسط یاران همدل بنیاد پرداخت شد.
فرزاد نوجوان 13 ساله افغان ساکن کهریزک تهران بود كه مدت ها از ورم لوزه رنج می برد و به دلیل عدم درمان و پیگیری از سوی خانواده دچار تب بالا و عفونت شدید لوزه ها شد. آرمان دربیمارستان ضیاییان بستری شد وتحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه های وی توسط همدلان پرداخت شد .
همچنین گفتار درمانی کودکان عزیز به نام های: ماهان، سهیل، آیسان، امیر رضا و آوا توسط بنیاد پرداخت شد. در مجموع در بخش گوش و حلق و بینی بیش از 16 میلیون و 400 هزارتومان هزینه شد.
 
شاخه چشم:
سامان کودک چهارساله از روستای قوش خراسان رضوی بود کا در اثر سانحه شبکیه چشم وی با چاقو دچار آسیب شده بود. سامان در بیمارستان خاتم انبیا مشهد جراحی هزینه های جراحی توسط بنیاد پرداخت شد.
همچنین محمد از خراسان وکیمیا از کرمان داروی چشمی ماهانه خودرا دریافت كردند و کودکان عزیز ملیکا از نظرآباد و هلیا از کرمانشاه عینک طبی دریافت کردند. در این شاخه نیز بيش از دو میلیون و 300 هزارتومان هزینه شد.
 
بخش پوست وترميمی:
هستی دختر ۱۰ ساله بجنوردی لست. که دچار نوعی بیماری پکوستی نادر بنام اشیدو درماتوز بود که نیاز به دارو به مدت شش ماه داشت این بیمار تحت پوشش بنیاد داروهای خود را دریافت كرد.
فریماه کودک دو ساله ساکن ورامین بود که در اثر سانحه ای با زغال از ناحیه سر و گردن دچار سوختگی شده و در بیمارستان مطهری تحت عمل جراحی قرار گرفت. هزینه های درمان توسط یاران همدل بنیاد پرداخت شد.
نوید کودک هشت ساله افغان ساکن جنوب تهران بود که در اثر سانحه تصادف با موتور دچار سوختگی با لوله اگزوز موتور شده بود. نوید تحت پوشش بنیاد در بیمارستان مطهری جراحی و هزینه های وی توسط بنیاد پرداخت شد.
ستایش دختر 9 ساله ساکن جنوب تهران است که مدت ها پیش دچار سوختگی با آبجوش شده بودو طبق نظر پزشک معالج نیاز به تزریق در بافت داشت. هزینه درمان ستايش نیز توسط بنیاد پرداخت شد.
همین طور الناز از کرمانشاه که مبتلا به بیماری پوستی بود، این ماه نیز لیزر درمانی خودرا تحت پوشش بنیاد انجام داد. محمد طاها نیز از جهرم تحت حمایت شما عزیزان لباس مخصوص سوختگی خودرا دریافت كرد.
در بخش سوختگی و ترمیمی بیش از پنج میلیون و 900 هزار تومان هزینه شد.
 
شاخه قلب:
حدیث کودک ۸ ساله بلوچ که از بدو تولد به بیماری قلبی مبتلا بود. حدیث در بیمارستان رجایی تحت حمایت شما حامیان عزیز جراحی قلب شد و هزینه های درمان توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
نگین نوجوان ۱۳ ساله ساکن اهواز که از بدو تولد مشکل قلب داشت. نگین در سال ۹۵ عمل قلب باز انجام داده بود و در قلب نگین باتری گذاشته شده بود. طبق نظر پزشک معالج قرار بود باتری قلب نگین تعویض شود که پس از آنژیو طبق خواست پزشک معالج تعویض باتری به سال ۹۹ موکول شد. هزینه های بستری و آنژیوی این بیمار توسط شما نیکوکاران پرداخت شد.
آنیتا کودک ۴ ساله ساکن روستای سور الیگودرز که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. آنیتا از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی شد وتحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. هزینه های جراحی و بستری این بیمار توسط شما مهربانان پرداخت شد.
محمد امین کودک ۳ ساله ساکن جنوب تهران که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. این کودک نازنین نیز به لطف شما حامیان عزیز در بیمارستان رجایی جراحی شد و هزینه های جراحی و بستری این بیمار توسط همدلان پرداخت شد.
امیر عباس کودک ۳ ساله ساکن جنوب تهران که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. محمد امین در بیمارستان رجایی تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و هزینه های جراحی و بستری این بیمار توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
اشکان نوجوان ۱۱ ساله اهل کرمانشاه که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. این نوجوان از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه های درمان اشکان عزیز توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
کیانا دختر ۹ ساله اهل یکی از روستاهای خراسان شمالی که مبتلا به بیماری قلبی بود. قرار بود کیانا در بیمارستان رجایی تحت عمل جراحی قلب باز قرار گیرد. اما طبق صلاحدید  پزشک معالج کیانا آنژیو شد و به دلیل خطر بالا عمل کیانا کنسل شد. هزینه های آنژیو و بستری این بیمار توسط همدلان پرداخت شد.
حسنا کودک ۲ ساله ساکن خراسان شمالی که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. حسنا از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی شد و طبق تشخیص پزشک معالج حسنا حفره قلب داشت که تحت حمایت شما عزیزان جراحی شد و هزینه های جراحی و بستری توسط شما حامیان عزیز پرداخت شد.
آرینا کودک ۴ ساله اهل کرمانشاه که از بدو تولد به طور مادر زاد دریچه ی قلب این کودک مشکل داشت که باعث شده بود این دختر نازنین دچار مشکل ریه شود. آرینا از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی شد و طبق نظر پزشک معالج تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. هزینه های جراحی و بستری این بیمار توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
هلیا کودک ۳ ساله اهل ملایر که از بدو تولد مبتلا به مشکل قلبی بود. در بیمارستان رجایی بستری و آنژیو و هزینه های این بیمار توسط همدلان پرداخت شد.
همین طور کودکان عزیزمان زهرا از الیگودرز و امیر عباس از جنوب تهران تحت حمایت شما مهربانان ام آی آر قلب انجام دادند و همین طور دارو دریافت كردند.
همین طور یسنا عزیز از کرج که قبلا پیوند قلب انجام داده بود داروی ماهانه خود را تحت پوشش بنیاد همدلان دریافت كرد.
در بخش قلب بیش از 14 میلیون و 800 هزار تومان هزینه شد.
 
شاخه ريه:
کودکان عزیزمان محمد طاها از کرمانشاه ، امیر حسین از کاشان و محمد طاها از ورامین تهران داروهای ماهانه خود را در این ماه دریافت كردند.
در این بخش بیش از 120 هزار تومان هزینه شد.
 
شاخه ارولوژی:
امیر مهدی نوجوان ۱۲ ساله ساکن جنوب تهران که از بدو تولد مبتلا به مشکل کلیه بود. این نوجوان عزیز مبتلا به نوعی بیماری به نام سندرم فنکونی است که باعث دفع پروتئین از کلیه های وی می شود. امیر مهدی به دلیل شدت گرفتن بیماریش در بیمارستان علی اصغر بستری شد. و هزینه های درمان و بستری این بیمار توسط بنیاد  همدلان پرداخت شد.
همچنین کودکان عزیزمان مبینا از خراسان رضوی ،محمد سالار از ورامین تهران ،دیلان از کرمانشاه ،بنیامین از خراسان شمالی ،اسما از سیستان و بلوچستان در این ماه داروهای خود را تحت پوشش بنیاد همدلان دریافت 
كردند.
دربخش ارولوژی بیش از یک میلیون و 750 هزار تومان هزینه شد.
 
شاخه ارتوپد:
امید کودک ۱۰ ساله ساکن جنوب تهران بود. امید به دلیل وضعیت بد مالی خانواده به همراه پدر در یک ساختمان در حال ساخت کار می کرد که متاسفانه امید در اثر سقوط از داربست دچار شکستگی دست می شود. امید در بیمارستان هفت تیر جراحی و بستری شد و هزینه های درمان امید توسط شما مهربانان پرداخت شد.
احسان کودک ۴ ساله اهل تربت جام خراسان بود که از بدو تولد دچار انحراف پا پانتزی (کلب فوت) بود. احسان در بیمارستان سجادیه تربت جام جراحی شد و هزینه های جراحی و بستری توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
نازنین زهرا کودک ۷ ساله افغانی در اثر سانحه ای دچار شکستگی دست و پا شده بود. نازنین زهرا در بیمارستان ضیائیان بستری و جراحی شد و هزینه های درمان توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
در بخش ارتوپد بیش از دو میلیون و 100 هزار تومان هزینه شد.
 
شاخه گوارش:
کودکان عزیزمان حامد و حسین دو برادر از کرمانشاه داروهای ماهانه خود را دریافت كردند و همین طور برای رادین از  کرمان نیز دارو تهیه شد.
در مجموع در این بیش از 440 هزار تومان هزینه شد.
 
قدردان زحمات شما همراهان هميشگي مان هستيم كه ما را در امر خدمت رساني به كودكان اين سرزمين حمايت كرديد.