گزارش درمانی دی 99


گزارش درمانی دی 99
درود به همدلانی های عزیز
در ادامه گزارش درماني دي ماه 99 در شاخه هاي تحت پوشش به شرح زير تقديم حضورتان مي‌شود. گزارشي از خدمات درماني بنياد همدلان كودك و نوجوان و با همكاري و پيگيري هاي دلسوزانه خانم ها دهقاني و نوروزقلي. با ما همراه باشيد.
 
شاخه قلب:
اهورا کودک 8 ساله ساکن کرمانشاه که از بدو تولد مشکل قلبي داشت. اهورا در بيمارستان رجايي آنژيو شد و طبق دستور پزشک معالج عمل قلب باز وي براي سال 1400 داده شد. هزينه آنژيو و بستري اهورا توسط شما حاميان عزيز پرداخت شد.
ستايش کودک 7 ساله ساکن شهر قم که از بدو تولد مشکل قلبي داشت. ستايش در بيمارستان مرکز طبي تحت عمل جراحي قلب باز قرار گرفت و مبلغ 5 ميليون تومان که از طريق فراخوان 145 تامين شده بود براي جراحي و بستري ستايش پرداخت شد.
همچنين امير علي از کرمان و پريناز بيمار پيوند قلب از شهرستان ماکو داروهاي قلبي خود را در اين ماه دريافت كردند. در مجموع در اين شاخه بيش از شش ميليون و 500 هزار تومان هزينه شد.
 
شاخه ريه : 
محمد نوزاد يك ماهه افغاني که از بدو تولد ديستري تنفسي داشت. محمد در بيمارستان مرکز طبي بستري و درمان شد و هزينه هاي درمانش را بنياد همدلان تقبل كرد. 
مجتبي کودک يک ساله افغاني مبتلا به مشکلات تنفسي - ريوي هم با حمايت شما عزيزان در بيمارستان مرکز طبي تحت درمان قرار گرفت و هزينه هايش پرداخت شد. 
ساميار نوزاد 2 ماهه که از بدو تولد مشکلات ريوي داشت، كودك ديگري است كه با حمايت شما همدلاني هاي عزيز در بيمارستان شهيد افضلي پور کرمان بستري و درمان شد و هزينه هايش را بنياد همدلان به عهده گرفت. 
کودکان عزيزمان امير حسين از کاشان، محمد طاها از گنبد، محمد مهدي از خوزستان، ابوالفضل از خراسان جنوبي، ديانا از سيستان و بلوچستان در اين ماه تحت حمايت شما عزيزان داروهاي خود را دريافت كردند.
در مجموع در اين بخش بيش از دو ميليون هزينه شد.
 
شاخه گوارش: 
آسيه نوجوان 16 ساله ساکن تربت جام که مشکلات شديد کبدي داشت. آسيه در بيمارستان اکبر مشهد بستري و درمان شد و هزينه هاي  بيمارستانش توسط شما عزيزان پرداخت شد.
 ذکريا کودک 5 ساله افغاني ساکن يکي از روستاهاي شيراز که مشکلات روده داشت. ذکريا در بيمارستان نمازي شيراز تحت عمل جراحي قرار گرفت و هزينه هاي وي توسط شما عزيزان پرداخت شد.
محمد ياسين کودک يک ساله ساکن يکي از روستاهاي محروم تربت جام که از بدو تولد مشکلات روده داشت. وي در بيمارستان اکبر مشهد جراحي شد و مبلغ يک ميليون تومان بابت جراحي و بستري وي پرداخت شد.
ساميار نوزاد 3 ماهه ساکن بم که به مشکلات تنفسي - ريوي داشت. ساميار در بيمارستان شهيد افضلي پور کرمان بستري و درمان شد. هزينه هاي بستري و درمان وي توسط شما عزيزان پرداخت شد.
سام کودک 8 ساله ساکن کرمانشاه که به دليل مشکل آپانديس در بيمارستان امام رضاي کرمانشاه تحت عمل جراحي قرار گرفت و هزينه هاي جراحي و درمان وي توسط بنياد همدلان پرداخت شد.
همچنين کودکان عزيزمان آسيه از تربت جام، نيتا از رباط کريم تهران، مهسا از جيرفت، آمانچ از کرمانشاه داروهاي ماهانه ي خود را دريافت كردند.
و در نهايت کودکان عزيزمان عاليه و صهيب از سيستان و بلوچستان محصولات رژيمي بدون گلوتن خود را به لطف و حمايت شما عزيزان دريافت كردند. در اين بخش بيش از هشت ميليون و 600 هزار تومان هزينه شد.
 
شاخه ارولوژي:  
نازنين نوجوان 13 ساله اي كه تحت حمايت و ساکن  بهزيستي است به دليل مشكلات كليوي در بيمارستان مفيد بستري و تحت درمان قرار گرفت كه هزينه هاي آن به لطف شما عزيزان پرداخت شد.
رضا از کهگيلويه و بوير احمد، ابوالفضل از جيرفت، بنيامين از خراسان، ابوالفضل از مشهد، ديلان از کرمانشاه داروهاي ماهانه خود را دريافت كردند و ابوالفضل نيز از خراسان آزمايشات خود را با حمايت شما عزيزان انجام داد. در اين بخش بيش از دو ميليون و 400 هزار تومان هزينه شد.
 
شاخه چشم:
مجتبي پسر 5 ساله افغان و ساکن جنوب تهران به دليل ابتلا به آب سياه مادرزادي نياز به جراحي چشم داشت. كه مبلغ پنج ميليون از هزينه جراحي طي فراخوان 142 تامين شد. مجتبي پنج ساله با بستري شدن در بيمارستان فارابي تهران جراحي و مبلغ تامين شده به حساب بيمارستان واريز شد.
مهديار پسر5 ساله خراساني به دليل آسيب چشمي كه داشت در بيمارستان خاتم الانبيا مشهد جراحي و هزينه عمل او هم با مساعدت همدلان پرداخت شد.
آمنه دختر 5ساله خراساني نيزکه دچار آسيب شبکيه شده بود در بيمارستان خاتم الانبيا مشهد جراحي شد و هزينه عمل وي پرداخت شد.
کيميا داروي مورد نيازش و نيلوفر، کارو، ريحانه، کيميا و کيا نيز عينک شان را دريافت كردند.
در اين شاخه بيش از هشت ميليون و 600 هزار تومان هزينه شد.

شاخه ارتوپدي: 
کاتيا براي تشخيص درد پا بايستي ام آر آي انجا مي داد كه بخشي از هزينه آن را بنياد همدلان تقبل كرد. مبينا، پريسا و پوريا هم با حمايت هاي مالي همدلان در كلاس هاي كار درماني خود شركت كردند.
 در اين شاخه بيش از يك ميليون و 365 هزارتومان هزينه شد.
 
شاخه ترميمي: 
زهرا، عباس و مليکا بيماران مبتلا به اکتيوز با حمايت بنياد همدلان داروي ماهانه خود را دريافت كردند.
دراين شاخه بيش از دو ميليون تومان هزينه شد.
 
شاخه گوش و حلق و بيني: ‌
سارينا دختر7 ساله اهل ملاير که بدليل نقص شنوايي نياز به سمعك داشت اما به علت عدم وجود لاله گوش چپ، استفاده از سمعک پشت گوشي  برايش امكان پذير نبود، بايد از سمعک خاصي استفاده مي‌کرد. هزينه مورد نياز براي تهيه اين سمعك كه چهار ميليون و 200 هزار تومان بود، از طريق فراخوان 145 تامين شد و بعد از واريز مبلغ خريد سمعك به شرکت هارموني، ساريناي هفت ساله به آرزويش رسيد. 
معصومه دختر2 ساله افغان ساکن شيراز كودك نازنين ديگري كه مبتلا نقص كامل شنوايي از بدو تولد بود، بنا به تشخيص پزشک کانديد کاشت حلزوني شناخته شد. مبلغ کاشت معصومه 12ميليون تومان بود. تامين پنج ميليون از مجموع اين مبلغ را خيريه ديگري به عهده گرفت و با واريز مبلغ كاشت حلزون به حساب هيات امناي ارزي، معصومه در نوبت کاشت قرار گرفت.
پسر 2 ساله و اهل يکي ازروستاهاي لرستان به نام آرتين هم كودك ديگري است که با نقص شنوايي مادرزادي بدنيا آمد و تشخيص پزشك هم در اين مورد هم كاشت حلزون بود. هزينه كاشت حلزون دولتي آرتين شش ميليون تومان اعلام شد و بنياد همدلان تامين سه ميليون از اين مبلغ را به عهده گرفت كه از طريق فراخوان 145 تامين و به حساب هيات امناي ارزي واريز شد و آرتين در نوبت كاشت حلزون قرار گرفت. 
مرتضي پسر افغان ساکن اصفهان از قبل کاشت حلزون انجام داده بود و يكي از قطعات پردازشگرش نياز به تعويض داشت. نيمي از هزينه اين قطعه را همدلان تقبل و مبلغ آن را به حساب شرکت ارشيا گستر واريز كرد و قطعه مورد نظر به مرتضي تحويل شد.
و در نهايت نيز با مساعدت بنياد همدلان الينا، اميرمحمد، سهيل، محمدمعين و مبينا در كلاس هاي گفتار درماني خود شركت كردند. در مجموع در اين شاخه بيش از 21 ميليون و 500 هزارتومان هزينه شد.