گزارش درمانی مرداد 98


گزارش درمانی مرداد 98
مهربان که باشی
روزت زيباست
آسمان رنگ ديگری دارد
مهربانی رسم قشنگ دل های پاک است…
 
 
درود بر شما همراهان و همدلان گرامي
گزارش درمانی مرداد ماه 98 در شاخه هاي تحت پوشش به شرح زير تقدیم حضورتان می‌شود. گزارشي از خدمات درماني بنياد همدلان كودك و نوجوان كه با همكاري و پيگيري هاي خانم ها ليلا دهقاني و افسانه نوروزقلي صورت مي گيرد.
 
 
شاخه قلب 
علی کودک ۳ ساله ساکن یکی از روستای های سیستان و بلوچستان است. علی از بدو تولد مبتلا به مشکل قلبی بوده که به دلیل وضعیت بد مالی خانواده اقدامی برای وی صورت نگرفته است. پدر علی کارگر روزمزد است که به شهرهای اطراف برای کار در باغات رفت و آمد می کند. خانواده ی علی در یک منزل روستایی با حداقل امکانات زندگی می کنند. علی از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی شد و پس از معاینات کامل توسط پزشک معالج تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. هزینه های جراحی و بستری علی توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
آدرین کودک یک ساله ساکن شهریار تهران بود. آدرین از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. این کودک نازنین به لطف شما حامیان عزیز در بیمارستان مرکز طبی تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت. و هزینه های جراحی و بستری آدرین توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
همین طور کودک عزيزمان سید حسام از شوشتر به دلیل مشکل قلبی تحت پوشش بنیاد ام آر ای قلبی انجام داد.
در مجموع در شاخه قلب بیش از سه میلیون و 600 هزار تومان هزینه شد.
 
 
شاخه ريه:
محیا نوجوان ۱۳ ساله ساکن روستای نورآباد لرستان است. محیا از بدو تولد مبتلا به بیماری cf ریه بود. پدر محیا به دلیل بیماری قلبی و داشتن پلاتین در پا به علت تصادف دیگر قادر به کار کردن نیست. محیا به مدت دو هفته در بیمارستان مرکز طبی بستری بود و متاسفانه ریه های محیا از کار افتاد.طبق تجویز پزشک معالج محیا نیاز به دستگاه NIV داشت که جایگزین ریه های محیا باشد. این دستگاه توسط بنیاد همدلان خریداری شد و به محیای عزیز تحویل داده شد. و همچنین هزینه های بستری و داروی محیا نیز به کمک شما حامیان عزیز پرداخت شد. 
همین طور سونوگرافی و داروهای ماهانه مهدی عزیز از خوزستان و ابوالفضل از خراسان جنوبی و یاسا از شوشتر توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
در مجموع در شاخه ریه بیش از نه میلیون و هشتصد  هزار تومان هزینه شد.
 
 
شاخه گوارش: 
کودکان عزيزمان حامد و حسین دو برادر از کرمانشاه داروهای ماهانه خود را در این ماه دریافت كردند و همین طور دختر گل مان مهسا از جیرفت و  که مبتلا به سیروز کبدی است نیز داروی ماهانه خود را به کمک شما حامیان عزیز دریافت كرد. 
در مجموع در این شاخه بیش از 450 هزار تومان هزینه شد.
 
 
شاخه ارولوژی:
یاسین از آبیک قزوین و رضا از کهگیلویه و بویر احمد که مبتلا به بیماری کلیه هستند در این ماه  تحت پوشش بنیاد همدلان داروهای ماهانه خود را دریافت كردند.
همین طور کودکان عزيزمان بنیامین از خراسان شمالی و امیر مهدی از جنوب تهران و مبینا از مشهد تحت حمایت بنیاد همدلان سونوگرافی خود را انجام دادند. امیر عباس از ملایر نیز به یاری شما عزیزان رادیولوژی انجام داد. 
در مجموع در این شاخه بیش از یک میلیون و 600 هزار تومان هزینه شد.
 
 
شاخه ارتوپد: 
احسان کودک ۱۰ ساله ساکن کهریزک تهران بود. که در اثر حادثه دچار شکستگی دست شده بود. پدر احسان اعتیاد شدید داشته و در حال حاضر خانواده رو ترک کرده است. احسان تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان شهدای هفت تیر جراحی و بستری شد و هزینه های درمان توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
همچنین کودک عزيزمان باران از کرمان در این ماه تحت حمایت شما عزیزان جلسات فیزیوتراپی و کاردرمانی خود را گذراند. 
در مجموع در این شاخه بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان هزینه شد.
 
 
شاخه گوش و حلق و بينی: 
در این شاخه کودکان عزیزمان: امیر متین از جنوب تهران ،سهیل از بم،کیمیا از تهران ،امیر علی از خراسان شمالی ،آیسان از کازرون و محمد معین از تهران و امیر عباس از تهران که قبلا کاشت حلزون شده  و یا سمعک دریافت کرده بودند هزینه های گفتار درمانی این عزیزان پرداخت شد. 
مجموعا در این شاخه بیش از سه میلیون تومان هزینه شد. 
 
 
شاخه ترميمی: 
ترنم نوجوان ۱۲ ساله اهل تایباد خراسان است که مبتلا به بیماری پوستی پروانه می باشد. بنا به تشخیص پزشک معالج وی نیازمند پیوند پوست می باشد که پوست مصنوعی برای او از شرکت فرآورده ی بافت ایران خریداری شد. ترنم عزیز، قرار است در بیمارستان ولی عصر امام خمینی تهران تحت عمل جراحی قرار گیرد. نیمی از هزینه خرید پوست مصنوعی توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
حدیث سادات نوجوان ۱۲ ساله از جنوب تهران است که با آب جوش دچار سوختگی از ناحیه سر و گردن شد. این بیمار در بیمارستان مطهری تحت عمل جراحی قرار گرفت که هزینه ی آن توسط بنیاد پرداخت شد. 
عزیز پسر ۶ ساله افغان که بر اثر انفجار آب گرمکن منزل دچار سوختگی شد وی در بیمارستان مطهری جراحی شد و هزینه ی آن توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
همچنین کودک عزيزمان طاها از جهرم  که قبلا دچار سوختگی شده بود و باز شدن بافت های آسیب دیده نیاز به کار درمانی داشت تحت حمایت شما عزیزان هزینه های مربوط به کاردرمانی طاها پرداخت شد.
همچنین الناز از کرمانشاه که دچار ناراحتی پوستی بود و نیاز به لیزر درمانی ماهانه داشت در این تحت پوشش بنیاد همدلان لیزر درمانی خود را انجام داد.
در مجموع در این شاخه بالغ بر چهار میلیون و 800 هزار تومان هزینه شد.
 
 
شاخه چشم: 
کیمیا کودک ۹ ساله ساکن بم است که به دلیل زندگی در کانکس مبتلا به بیماری رماتیسم مفصلی شده و به دلیل عدم توجه خانواده و عدم درمان  و زندگی در کانکس دچار التهاب شدید چشمی شده بود و ماهانه مجبور به تزریق آمپول سینورا در شکم می باشد وی بنا به تشخیص پزشک بیمارستان لبافی نژاد نیازمند استفاده از نوعی لنز مخصوص که برای وی از همان بیمارستان تهیه شد و هزینه ی لنز و دارو توسط شما عزیزان پرداخت شد. 
در مجموع در این شاخه بیش از یک میلیون پرداخت شد.
 
 
 
قدردان زحمات شما همراهان هميشگي مان هستيم كه ما را در امر خدمت رساني به كودكان اين سرزمين حمايت كرديد.