گزارش درمانی مهر 98


گزارش درمانی مهر 98
مهربان که باشي
روزت زيباست
آسمان رنگ ديگري دارد
مهرباني رسم قشنگ دل هاي پاک است…
 
 
 
درود بر شما همراهان و همدلان گرامي
گزارش درماني مهرماه 98 در شاخه هاي تحت پوشش به شرح زير تقديم حضورتان مي‌شود. گزارشي از خدمات درماني بنياد همدلان كودك و نوجوان كه با همكاري و پيگيري هاي خانم ها ليلا دهقاني و افسانه نوروزقلي صورت مي گيرد.
 
 
 
شاخه چشم : 
کیمیا کودک 9 ساله ازبم داروی ماهانه خودرا دریافت كرد. همچنين کودکان عزیزمان نجلا، زهرا، فاطمه، رامان و ستایش نیاز به عینک داشتند که با همت شما نیکوکاران گرامی برای این عزیزان عینک تهیه شده است و در اختیار ایشان قرار گرفت. دراین ماه مجموعا در شاخه چشم حدود دو میلیون تومان هزینه شده است.
 
 
شاخه ترميمی: 
یاسرکودک 8 ساله افغان است از میبد یزد که دچار سوختگی شده بود و نیازبه تزریق داشت و در بیمارستان تزریق داروی مخصوص را انجام داد. هزینه این کار را بنیاد همدلان تقبل كرد.
نازنین دختر 3 ساله افغان از یزد که با روغن داغ دچار سوختگی شده بود و نیاز به عمل جراحی داشت که در بیمارستان شهدای محراب یزد تحت این عمل جراحي قرار گرفت و هزینه این عمل توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. ملیکا کودک 7 ساله مبتلا به اکتیوز نیز داروی ماهانه خودرا دریافت كرد. باران دختر5 ساله از روانسر کرمانشاه که دچار سوختگی شده بود نیز لباس مخصوص خود را به همت شما همدلان دریافت كرد. دراین بخش در مهر ماه مجموعا بیش از6 میلیون تومان هزینه شد.
 
 
شاخه گوش و حلق و بينی:
هزینه گفتار درمانی کودکان عزیزمان سهیل، فاطمه و ماهان توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
زهرا دختر 5 ساله از کرمانشاه که دچار ناشنوایی عمیق بود و نیاز به کاشت حلزونی داشت . پدر بیمار و مادر کارگر روزمزد مزارع است. هزینه عمل زهرا مبلغ پنج میلیون تومان بود که توسط بنیاد همدلان پرداخت شد.
محمد مهدی کودک 12 ساله افغان که مدت طولانی در نوبت کاشت قرار داشت در شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفت و پنج میلیون تومان برای این عمل با همت شما عزیزان و توسط بنیاد هزینه شد . 
نازنین زهرا ع دختر 4 ساله افغان از جنوب تهران نیز نیازبه جراحی کاشت حلزون داشت که مبلغ پنج میلیون تومان برای عمل وی توسط بنیاد هزینه شد. 
یسنا دخترک 3 ساله از خراسان نیاز به سمعک داشت که برای سمعک وی مبلغ بیش از چهار میلیون تومان توسط بنیاد هزینه شد.
فاطمه دخترک 9 ساله از بجنورد نیز نیاز به سمعک داشت که حدودا بیش از چهار میلیون تومان برای سمعک وی پرداخت شد.
نازنین زهرا خ 5 ساله از خراسان شمالی نیز به علت کم شنوایی نیاز به سمعک داشت که هزینه سمعک وی با همت شما همراهان همدل پرداخت شد.
آتنا دختر 7 ساله افغان که دچار تنگی حلق بود با حمایت شما کریمان تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه توسط بنیاد پرداخت شد. 
قاسم کودک9 ساله افغان از مشهد نیز که دارای غده ای در ناحیه بینی بود. سی تی اسکن اسپیرال خودرا انجام داد. در این ماه در شاخه گوش و حلق و بینی مجموعا بیش از 30 میلیون تومان هزینه شده است.
 
 
شاخه قلب: 
مهشید دختر ۸ ساله ساکن سنقر که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بوده و تاکنون نیز دو بار جراحی شده بود. مهشید از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی شد و طبق نظر پزشک معالج مهشید تحت عمل جراحی قرار گرفت و هزینه های جراحی و بستری مهشید توسط شما حامیان عزیز پرداخت شد.
مجتبی کودک ۲ ماهه ساکن ساوه است. خانواده ی ۱۲ نفره مجتبی در اردوگاه زندگی می کنند و برادر مجتبی نیز مبتلا به سرطان خون است. پدر مجتبی کارگر روز مزد است که به سختی هزینه های خانواده ی پرجمعیت خویش را تامین می کند. مجتبی از بدو تولد و به طور مادرزاد دچار حفره قلبي بود که نیاز به جراحی داشت. این نوزاد دو ماهه تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان مرکز طبی جراحی شد. 
میرزا ویس نوجوان ۱۵ ساله از تهران و مبتلا به گرفتگی رگ قلب و مشکل دریچه بيمار ديگري است كه تحت پوشش بنياد قرار گرفت. پدر میرزا ویس سرایدار باغ است و به سختی هزینه های زندگی را فراهم می کند. میرزا ویس از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان رجایی معرفی شد و طبق خواست پزشک معالج تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت . هزینه جراحی و بستری میرزا ویس توسط شما کریمان پرداخت شد. 
حمید کودک ۴ ماهه ساکن یکی از روستاهای محروم ایرانشهر است که از بدو تولد مبتلا به بیماری قلبی بود. پدر حمید کارگر فصلی بوده که به سختی هزینه های زندگی خانواده را تامین می کند. حمید از طرف بنیاد همدلان به بیمارستان شهید رجایی معرفی شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت هزینه های درمان حمید توسط شما نیکوکاران پرداخت شد.
همچنین کودکان عزیزمان آرینا از کرمانشاه، آتنا از ملایر، محمد ازبافت کرمان، مریم از دلگان  اصفهان، یاشار از کرمانشاه، آرشام از ثلاث باباجانی و حمید از سیستان و بلوچستان تحت حمایت شما نیک اندیشان ویزیت و اکوی قلبی خود را انجام دادند.  در مجموع در بخش قلب بیش از 19 میلیون و 900 هزار تومان هزینه شد.
 
 
بخش ريه: 
محمدمهدی کودک ۷ ساله اهل ایذه خوزستان و از بدو تولد مبتلا به CF ریه كودكي است كه به دلیل عفونت ریه نیاز به دستگاه نیوبلایزر داشت. اين دستگاه با حمايت بنیاد همدلان تهیه و هزينه آن به كمك شما عزيزان پرداخت شد. 
محیا دختر نوجوان ۱۳ ساله اهل نورآباد لرستان و از بدو تولد مبتلا به CF ریه بيمار ديگري است كه در بیمارستان مرکز طبی بستری و درمان شد. هزینه های دارویی محیا نیز با حمايت حاميان عزيز بنياد همدلان تامين و پرداخت شد. 
حسنا دختر دو ساله ساکن شوشتر خوزستان است كه به تازگی مشکل ریه پیدا کرده بود. حسنا به كمك بنیاد همدلان به بیمارستان مرکز طبی معرفی شد. طبق خواست پزشک معالج نیاز به آزمایش داشت تا نوع CF ریه این کودک نازنین مشخص شود. جواب آزمایشات نشان مي داد كه حسنا بايد تحت درمان و معالجه قرار گيرد. هزینه این آزمایشات حدودا چهار میلیون برآورد شد که مبلغ ۲ میلیون آن توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
علی کودک ۸ ساله ساکن یکی از روستاهای کهگیلویه و بویر احمد  که مبتلا به CF ریه است. علی مدتی است که دچار سرفه های شدید شده و طبق توصیه ی پزشک نیاز به دستگاه نیوبلایزر داشت که هزینه ی این دستگاه ۴ میلیون بود و مبلغ ۳ میلیون تومان آن توسط شما عزیزان پرداخت شد. 
همچنین  کودک عزیزمان، یاسین از آبیک داروی ماهانه ریه خود را در این ماه دریافت كرد. در این بخش بیش از 9 میلیون و 620 هزار تومان هزینه شد. 
 
 
بخش ارولوژی: 
علی اصغر کودک ۴ ساله ساکن خراسان شمالی است. وی اخیرا به دلیل انسداد مجاری ادرار دچار مشکل شده بود که در بیمارستان اکبر مشهد بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. هزینه های بستری و جراحی علی اصغر توسط بنیاد همدلان پرداخت شد. 
همچنین کودکان عزیزمان مبینا از مشهد، رضا از کهگیلویه و بویراحمد داروهای ماهانه خود را دریافت كردند. همین طور کودکان نازنین مان عمادرضا از خراسان، ابوالفضل از جیرفت، مبینا از مشهد تحت پوشش بنیاد آزمایشات خود را انجام دادند. در این بخش بیش دو میلیون و 200 هزار تومان هزینه شد. 
 
 
بخش گوارش : 
محمد رضا کودک دو ماهه افغانی ساکن ورامین که از بدو تولد دچار خونریزی روده بود. محمد رضا تحت پوشش بنیاد همدلان در بیمارستان مرکز طبی بستری شد و تحت درمان قرار گرفت. هزینه های درمان این کودک عزیز با كمك شما کریمان پرداخت شد. همچنین هزینه های آزمایش و دارویی حامد از کرمانشاه پرداخت شد و امیر حسین از کاشان داروی ماهانه خود را دریافت كرد. 
در این بخش بیش از پنج میلیون و 400 هزار تومان هزینه شد. 
 
 
شاخه ارتوپد: 
ارشیا کودک ۱۱ ساله ساکن ملایر است. پدر ارشیا نیز مشکل ارتوپد دارد و تحت پوشش بهزیستی قرار دارد. ارشیا از بدو تولد دچار کوتاهی تاندون پشت پا بود که به همین علت روی پنجه ی پا راه می رفت. طبق توصیه پزشک باید عمل می شد، در غیر این صورت ویلچر نشین  می شد. ارشیا تحت پوشش بنیاد همدلان و به کمک شما عزیزان در بیمارستان سینا همدان جراحی و هزینه های جراحی و بستری توسط حاميان عزيز بنياد تامين شد.
مدینه از کرمانشاه و طناز از تبریز و کوثر از کردکوی گلستان تحت حمایت شما عزیزان کفش طبی دریافت كردند.
زهرا نوجوان ۱۲ ساله از جهرم که مشکل حرکتی داشت به کمک شما عزیزان آتل پا دریافت كرد.
همین طور، رژان از خرم آباد و  حسین از کرمانشاه تحت پوشش بنیاد ام آر ای انجام دادند. همچنین مظهر از جوانرود کرمانشاه داروی ماهانه خود و باران از کرمان تحت حمایت بنیاد جلسات کاردرمانی خود را دریافت كرد. 
در مجموع در این بخش بیش ازچهار میلیون و 400 هزار تومان هزینه شد.
 
قدردان زحمات شما همراهان هميشگي مان هستيم كه ما را در امر خدمت رساني به كودكان اين سرزمين حمايت كرديد.