لبخند مهر


گزارش لوازم تحریر 94
باز هم کودکان به لبخندی مهمان شدند؛ لبخند مهر
عشق، عشق می‌آفریند
عشق، زندگی می‌بخشد
زندگی، رنج به همراه دارد
رنج، دلشوره می‌آفریند
دلشوره، جرأت می‌بخشد
جرأت، اعتماد به همراه دارد
اعتماد، امید می‌آفریند
امید، زندگی می‌بخشد
زندگی، عشق می‌آفریند
عشق، عشق می‌آفریند
 
همدلان عزیز؛
امسال با یاری و همدلی شما عزیزان، رنج‌های کودکان سرزمین‌مان، برای ما دلشوره‌ای شیرین رقم زد تا به خود جرات ببخشیم. این جرات، اعتمادی شگرف را به ارمغان آورد؛  از دل این اعتماد هم  امید رویید تا زندگی را به تمامی تجربه کنیم، نه فقط  زنده بودن را. و این زندگی، ما را عاشق کرد و از تصدق سر این عشق، باری دیگر عشق  آفریده شد  تا  بچه‌های خوب  این  جغرافیا لب به خنده بگشایند و با یک کوله پشتی پر از دفتر و مداد و مدادرنگی و  عشق، رویاهاشان را برآورده ببینند...
 
     
 
امسال ۱۱۹۲ کودک و نوجوان، شکفته چون گلی معطر، مدرسه‌هاشان را از عطر شفقت شما خوشبو کردند و به فرداهاشان رنگ امید و شادی زدند. آنان، ندیدند و نشناختند که کدام دست مهربان، کوله‌پشتی‌هاشان را لبریز  از  لوازم‌التحریر کرده است؛ اما آموختند که عشق، عشق می‌آفریند و  حالا خود، تجسم  انسانیت و وظیفه‌اند تا در روزی روزگاری دیگر، دستی نیازمند را  به مهر  و دوستی بگیرند.
 
 
اگر همین لوازم‌التحریر ساده به دست  معصوم‌ترین  بندگان خداوند نمی‌رسید، شاید که کابوس ترک  تحصیل، رنگ حقیقت به خود می‌گرفت و آنان، با حسرت و دریغ، از برابر درهای بسته‌ی مدرسه‌ها می‌گذشتند؛ اما چه خرسند و بخت‌یاریم که این‌گونه نشد و  ۱۱۹۲ لبخند زیبا به شادمانی کلاس‌های درس افزوده شد...
 
 
عزیزان؛ این چهره‌های خندان، خاص یک منطقه نیست، بلکه از جای‌جای ایران عزیز، صدای این لبخندهای شیرین به گوش می‌رسد:
سیستان و بلوچستان  با ۱۸۷ لبخند ☺
 
فارس ----  با  ۳۹۲ لبخند ☺
 
 
آذربایجان غربی (ماکو) ----  با ۱۹۵ لبخند ☺
 
 
آذربایجان شرقی (تبریز) ---  با ۱۳۸ لبخند ☺
 
 
خراسان شمالی (بجنورد) ---  با ۹۵ لبخند ☺
 
 
همدان (اسدآباد) ---  با ۳۸ لبخند ☺
 
 
تهران/البرز/قم ---  با ۱۴۷ لبخند☺
 

از این لبخندها سهم پایه دبستان، ۱۰۴۴ کودک  بود و  سهم پایه دبیرستان، ۱۴۸ نوجوان،  که از این میان ۵۶۸ دختر بودند و ۶۲۴ پسر.
 
 
برای آنکه این ۱۱۹۲ دانش‌آموز، کوله پشتی و لوازم‌التحریر خود را شادمانه دریافت کنند، ۴۶ میلیون و ۹۳۲ هزار تومان هزینه شد؛ آن‌هم با برای خرید بهترین نوشت‌افزار که کیفیت و استحکام و استاندارد را به هم‌آمیخته بودند تا بچه‌های خوب ایران ما سرفراز و مغرور، پای در کلاس درس بگذارند.
 
این اتفاق تنها یک ماه و نیم به طول انجامید تا شفقت و همراهی کم‌نظیر هموطنان مهربان داخل و خارج کشور، طی فراخوان تحصیل مورخ ۹۴/۵/۱۲، از عشق، عشق بیافریند.
 
اکنون تمام این کودکان، صبح‌هاشان را با شوق مدرسه رفتن و به دوش کشیدن کوله‌پشتی زیبایشان آغاز می‌کنند و این کار ارزشمند، بی‌تردید به همت گروهی از یاران همدل و نیکوکار به ثمر نشسته است؛ صمیمانه سپاسگزار تمامی عزیزانی هستیم که ما را در تأمین مالی، تدارکات، خرید، بسته‌بندی، حمل و نقل و ... یاری کردند و رنج‌ها را به عشق و زندگی بدل ساختند.
 
          
 
      لبخند مهرتان پایدار
 
بنیاد همدلان کودک و نوجوان
 
          مهر ۱۳۹۴