۵۰۰ کودک بلوچ بسته­‌های شادی را گشودند


گزارش لوازم تحریر بلوچستان
وقتی به این خاک پای می‌­گذاری، گویی به دنیای دیگری وارد شده­ای؛‌گاه می‌پنداری اینجا... یعنی آخر دنیا! 
 
به واقع، کلماتی چون فقر، فلاکت و محرومیت در اینجا رنگ می‌­بازد! در این دیار مهجور و فراموش شده، فقر و نداری فقط یک کلمه نیست بلکه خود زندگی است. شاید باید در این سرزمین به دنبال واژه‌های دیگر بود! 
 
سخاوت نیز در این دیار رنگ و بوی دیگری دارد. مردمانش با همه نداشته‌ها، ساده و صمیمی به‌سویت آغوش می‌گشایند و به طرفت‌العینی هرچه دارند با تو قسمت می‌کنند. اما در کنار طبیعت خشن و ناسازگار که همواره به آنان بخل می‌ورزد، کاش همزادان... هم‌وطنان بر دردشان چشم نمی‌بستند! 
 
در این سرزمین حتی کودکی هم با جاهای دیگر متفاوت است؛ آنقدر متفاوت که گاهی هر چه چشم می‌اندازی آن را نمی‌یابی! کودکی به‌واقع، یعنی شادی، بازی، آرامش... ولی در اینجا جنس آن حسرت است و آه!... و در مدرسه‌هایی که مدرسه نیستند و در پشت نیمکتهایی که وجود ندارند آنچه غایب است «کودکی» است! 
 
ما در بنیاد همدلان کودک و نوجوان امسال هم مانند سال گذشته با انجمن حامی همراه شدیم و دل‌هایمان را به دل بچه‌های سرزمین بلوچستان گره زدیم تا شاید بتوانیم اندکی به دنیای آن‌ها رنگ بپاشیم. پا در روستاهای سان­داک­ زهی، بلوچی عبدالله و پیر سهراب گذاشتیم و تلاش کردیم در گوش بچه‌های این روستا‌ها کودکی را زمزمه کنیم. 
 
فراخوان همیاری تحصیل که در تاریخ ۱۰ شهریور ۹۳ منتشر شد، موجی از عشق و عاطفه را به سوی این بچه‌ها روانه ساخت. یاران پاکدل هریک تعدادی بسته را بر عهده گرفتند و عاشقانه روحشان را به وجود این کودکان پیوند زدند. در این فراخوان بیش از ۱۰ میلیون تومان جمع آوری گردید و بدین ترتیب برای ۵۰۰ کودک و نوجوان بسته­ی شادی (لوازم­التحریر) تهیه شد که مشتمل بود بر: 
 
- ۶ عدد دفتر
 
- ۲ عدد مداد
 
- ۶ عدد خودکار در سه رنگ (دبیرستان) 
 
- ۱ عدد مدادتراش و پاکن
 
- ۱ عدد خط‌کش (دبستان) 
 
- ۱ جعبه پرگار، نقاله و گونیا (دبیرستان) 
 
- ۱ بسته مداد رنگی ۱۲ رنگ (دبستان) 
 
در پی این همیاری، تعداد ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با بهترین قیمت تهیه و همگی در روستاهای ذکر شده به دست دانش­‌آموزان آن منطقه رسید. هر چند می‌­دانیم مداد و دفتر، همه چیز نیست ولی با عشق شما توانستیم بخشی از کودکی را به کودکان این سرزمین هدیه کنیم. 
 
همراهان و همدلان پرمهر؛ صمیمانه قدردان تک تک شما عزیزان هستیم... شما که با هر بسته یک آرزو را شکوفا کردید! 
 
و سوغات ما از آن دیار برای شما... چشمان پر از برق شادی و خنده‌های از ته دل این کودکان... کاش آنجا بودید و خود به چشم می‌دیدید! 
 
کمیته آموزش و تحصیل بنیاد همدلان کودک و نوجوان
با سپاس از بهار محمدیان عزیز بابت عکس های زیبایش
 
کودکان بلوچ 1    کودکان بلوچ 2
 
 
کودکان بلوچ 3     کودکان بلوچ 4