شکوفه‌های لبخند بر لب کودکان آذربایجان رویید


گزارش مایحتاج دانش آموزان آذربایجان
 
یک ماه مانده به عید خبر رسید که کودکان چند روستای آذربایجان نیاز به لوازم‌التحریر و لباس گرم دارند. بنیاد همدلان کودک و نوجوان هم به دلگرمی شما کودکیاران صمیمی و همراهان وفادار، تصمیم به اجرای این پروژه تحصیلی گرفت. 
پس از ارسال فهرست دانش آموزان بی‌بضاعت و نوع نیازمندی آن‌ها از طرف مدیریت مدارس و پس از صحه گذاری توسط نمایندگان و امنای بنیاد در آن مناطق، مقرر شد تا کمک‌ها در دو گروه لوازم التحریر و کاپشن گرم صورت پذیرد. از اینرو فراخوانی در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ کلید خورده و پس از مشارکت فعال حامیان در این طرح اقلام مورد نظر تهیه گردید و برای حفظشان و آبروی دانش آموزان، مدیران محترم مدارس اقلام تحویلی را به اولیای دانش آموزان و تحت عنوان مشوقی برای درس خواندن تقدیم نمودند. 
بسته حمایتی یک (لوازم التحریر): شامل ۱ عدد کوله پشتی، ۳ جلد دفتر خط دار، ۱ جلد دفتر نقاشی، ۴ عدد مداد سیاه، ۱ عدد مداد قرمز، ۱بسته مداد رنگی، ۱ عدد جامدادی، ۱ عدد مداد تراش، ۱ عدد خط کش و ۱ عدد مداد پاک کن به تعداد ۱۷۰ نفر. 
بسته حمایتی دو (پوشاک): شامل پالتوی کلاه دار درجه یک برای پسران و دختران در سایز‌های مختلف برای مقاطع ابتدایی و راهنمایی و متوسطه (در ۸ رنگ برای دختران و ۵ رنگ برای پسران) و جمعاٌ به تعداد ۱۸۰ دست. 
برای تهیه بسته حمایتی اول، پس از دریافت تخفیف مناسب، مبلغ   ۰۰۰۵۹۰. ۶۹ ریال پرداخت شد. از سوی دیگر، به لطف همدلی، همراهی و تخفیف خوب تولیدکننده و توزیع کننده پوشاک در تبریز، بهای خرید هر کاپشن  ۰۰۰۴۰ تومان و در کل مبلغ هفت میلیون و دویست هزار تومان (معادل  ۰۰۰. ۰۰۰۷۲ ریال) برای بسته حمایتی دوم پرداخت شد. کل پرداختی برای هر دو بسته حمایتی مبلغ  ۰۰۰، ۵۹۰، ۱۴۱ ریال می‌باشد. 
از بین اقلام تهیه شده در بسته حمایتی اول ۷۰ عدد و از بین بسته حمایتی دوم هم ۸۰ عدد در اختیار سه مدرسه (نینوا، حبیب ابن مظاهر و سید احمد خمینی در روستای محروم آخمقیه (از توابع شهر تبریز) قرار گرفته مابقی (۱۰۰ عدد) نیز در بین چندین مدرسه در روستاهای حومه شهرستان شوط (از توابع ماکو در آذربایجان غربی) ارسال و توزیع گردید. 
آری! به لطف عاطفه‌ سرشار شما مبلغ موردنیاز برای این اقلام، بموقع فراهم شد تا نوروز برای تعدادی از کودکان دلبند آذربایجان رنگ «عید» به خود بگیرد. در این میان، دوستان خوبمان در موسسه خیریه سیب سرخ و موسسه نیکوکاری همگام هم همراه‌مان بودند. شایان گفتن است که بیش از نیمی از مبلغ فراخوان (هفتاد و دو میلیون ریال) به همت والای کمیته بانوان شرکت ایساکو تامین شد که صمیمانه قدردان مهرشان هستیم. 
بسیار مسروریم که توانستیم با همراهی و همدلی نمایندگان امین بنیاد در مناطق آذربایجان، امانت اهدائی شما یاوران را پیش از عید و در اواسط اسفند ۹۳ به دستهای کوچک کودکان این روستاهای محروم برسانیم. 
یک به یک شما عزیزان را دوست داریم و مهربانیتان را پاس می‌داریم. همیاری عاشقانه شما عزیزان نه تنها جان و تن این دانش آموزان دوست داشتنی، بلکه دل کوچک آن‌ها را هم گرم کرد و لبخندی به زیبایی ماه و درخشندگی خورشید بر لبان زیبای این کودکان آذری زبان نشاند. 
به امید روزهای زیبا‌تر و گرم‌تر
کمیته آموزش و تحصیل بنیاد همدلان کودک و نوجوان